۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۸:۴۲
کد خبر: 85480193
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

چین و روسیه بر گسترش همکاری‌های عملی و سودمند متقابل تاکید کردند

تهران – ایرنا - در دیدار رئیس جمهوری روسیه با معاون رئیس جمهوری چین بر گسترش همکاری‌های عملی و سودمند متقابل در زمینه‌های مختلف تاکید شد.

به گزارش روز جمعه ایرنا از خبرگزاری شینهوا، ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه امروز جمعه در مراسم افتتاحیه هشتمین نمایشگاه اکسپوی چین و روسیه در شهر هاربین استان هیلونگ جیانگ در شمال شرقی چین شرکت و با هان ژنگ معاون رئیس جمهوری چین دیدار و گفت وگو کرد.

وی در این دیدار که بعد از بازدید از نمایشگا برگزار شد خواستار هماهنگی و همکاری نزدیک پکن و مسکو در حوزهای مختلف شد و تاکید کرد که دوکشور باید همکاری‌های عملی در زمینه‌های گوناگون را تقویت کنند، همکاری های محلی میان خاوردور روسیه و شمال شرق چین را ارتقا دهند و برای توسعه بهتر روابط دوجانبه تلاش کنند.

معارن رئیس جمهوری چین نیز در این دیدار گفت که همکاری چین و روسیه در سال‌های اخیر روند پایدار و خوبی داشته است.

هان ژنگ با اعلام اینکه ابتکار «یک کمربند، یک جاده» با «اتحادیه اقتصادی اوراسیا» همسوتر شده است و چند پروژه بزرگ به خوبی پیشرفت کرده‌اند افزود که نمایشگاه چین و روسیه یک «کارت ویزیت» زیبا و نشان دهنده همکاری‌های اقتصادی و تجاری دوجانبه مسکو و پکن است.

معاون ریاست جمهوری چین گفت: باور ما بر این است که با تلاش مشترک دو طرف، همکاری‌های دوجانبه مطمئنا نتایج بیشتری به دنبال دارند، به دو ملت سود می‌رسانند و به توسعه و پیشرفت جهان کمک می‌کنند.
رئیس جمهوری روسیه در سخنرانی خود در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه گفت که دیدار پرباری با شی جین پینگ همتای چینی خود در پکن داشته و دو طرف به اجماع مهمی در زمینه توسعه روابط دوجانبه و گسترش همکاری‌های عملی دست یافتند.

پوتین با اشاره به اینکه روسیه همکاری دوستانه دیرینه با چین را گرامی می‌دارد، ابراز امیدواری کرد که هر دو طرف از پتانسیل‌های این نمایشگاه استفاده کنند و فعالانه از نقش این نمایشگاه برای پیشرفت‌ همکاری‌های دوجانبه در زمینه‌هایی مانند اقتصاد، تجارت، سرمایه‌گذاری، انرژی، صنعت، فناوری پیشرفته و جدید، حمل و نقل فرامرزی، گردشگری، کشاورزی و امور محلی، بهره بگیرند و منافع بیشتری را برای مردم هردو کشور به ارمغان بیاورند.

هان ژنگ نیز در سخنرانی این مراسم از دیدار روز گذشته شی جین پینگ رئیس جمهوری چین و پوتین خبر داد و گفت که دو طرف چشم انداز و طرح جدیدی برای توسعه شراکت راهبردی و جامع چین و روسیه ترسیم کردند.

به گفته هان ژنگ، میزان سرمایه‌گذاری متقابل چین و روسیه همچنان در حال رشد بوده و همکاری در پروژه‌های بزرگ در زمینه‌های انرژی، صنایع شیمیایی، هوافضا و ارتباطات پیشرفت مداومی داشته است.

وی تاکید کرد: همکاری سودمند متقابل چین و روسیه نه تنها به نفع دو کشور و ملت آنان است، بلکه انگیزه جدیدی برای توسعه روابط دوجانبه ایجاد کرده است.
هان ژنگ افزود که چین مایل به همکاری با روسیه برای اجرایی کردن اجماع مهم سران دو کشور، افزایش اعتماد متقابل، گسترش همکاری‌ها و استفاده از فرصت‌ها برای ایجاد انگیزه در جهت توسعه روابط دوجانبه است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha