۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۶:۴۸
کد خبرنگار: 5447
کد خبر: 85481248
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

دستیار رئیس‌جمهوری روسیه: مذاکرات پوتین و شی بسیار موفقیت‌آمیز بود

تهران- ایرنا- دستیار رئیس‌جمهوری روسیه در امور سیاست خارجی اظهار داشت که مذاکرات میان «ولادیمیر پوتین» و «شی جین‌پینگ» رئیسان جمهوری روسیه و چین بسیار موفقیت‌آمیز بود.

به گزارش روز شنبه ایرنا از خبرگزاری تاس، یوری اوشاکوف به پاول زاروبین خبرنگار روسی درباره دیدار پوتین و شی گفت: «فضا بسیار دوستانه بود و رهبران روحیه خوبی داشتند. طرفین گفت‌وگوی بسیار موفقی داشتند.»

رئیس‌جمهوری روسیه در اولین سفر رسمی خود پس از انتخابات ریاست جمهوری این کشور برای دیدار با همتای چینی خود در روزهای ۱۶ و ۱۷ مه (۲۷ و ۲۸ اردیبهشت) به این کشور سفر کرد.

گفت‌وگوهای وی با رئیس‌جمهوری چین که در اقامتگاه دولتی «ژونگ نانهای» در پکن انجام شد، با یک ناهار غیررسمی همراه شد.

سفر پوتین به پکن درحالی صورت گرفت که در این ماه آمریکا ۲ بار تحریم‌ها علیه تجارت چین و روسیه را تشدید کرده است.

به گزارش ایرنا، رئیسان جمهوری روسیه و چین روز پنجشنبه در پایان مذاکرات خود در پکن بیانیه مشترکی درباره تعمیق همکاری راهبردی و آغاز عصر جدید روابط دیپلماتیک بین دو کشور امضا و منتشر کردند.

در این بیانیه آمده است: ایالات متحده و سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) که مسئول اشغال افغانستان هستند، نباید بار دیگر زیرساخت های نظامی را در آنجا مستقر کنند. روسیه و چین از حاکمیت سوریه و لیبی حمایت و به پیشبرد روند حل و فصل اوضاع کمک می کنند.

پوتین بعد از پایان مذاکرات با شی گفت: با رئیس جمهوری چین در مورد هماهنگی کشورها در عرصه بین‌المللی گفت و گو کردیم.

وی افزود: تجارت و سرمایه گذاری متقابل بین روسیه و چین به طور قابل اعتمادی از تأثیر منفی کشورهای ثالث حفظ شده است و مسکو و پکن به مشارکت بین دو کشور که الگویی از روابط کشورهای همسایه است، اهمیت زیادی می دهند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha