آغاز فصل جدیدی از روابط ایران و هند در چابهار 

تهران- ایرنا- مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی، قرارداد تجهیز و بهره‌برداری از پایانه‌های کانتینری و کالای عمومی بندر شهید بهشتی را نتیجه اراده وزیر راه و شهرسازی و همتای هندی و آغاز فصل همکاری بسیار ارزنده بین ۲ کشور برشمرد.

به گزارش ایرنا از وزارت راه و شهرسازی، «علی‌اکبر صفایی» امروز (دوشنبه) در آیین تجهیز و بهره برداری از پایانه‌های کانتینری و کالای عمومی بندر شهید بهشتی چابهار با جمهوری هند که با حضور «مهرداد بذرپاش» وزیر راه و شهرسازی جمهوری اسلامی ایران و «سارباناندا سونوال» وزیر بنادر، کشتیرانی و آبراهه‌های جمهوری هند برگزار شد، اظهار داشت: اراده مقامات ارشد ۲ کشور بر این قرار بود که یکی از مهم‌ترین پروژه‌های دریایی و بندری به نتیجه برسد.

وی افزود: این اراده با دستورات و پشتیبانی هر ۲ وزیر و کار شبانه روزی هیات همراه ۲ وزیر منجر به تجهیز و بهره برداری از پایانه‌های کانتینری و کالای عمومی بندر شهید بهشتی چابهار با جمهوری هند شد.

صفایی یادآور شد: این قرارداد سرمایه‌گذاری، آغاز فصل همکاری بسیار ارزنده به منظور تامین مالی از طرف دولت هند برای وزارت راه و شهرسازی جمهوری اسلامی ایران خواهد بود.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: این مصداق بسیار مهم برای انجام کار اجرایی واقعی با کشورهای همسایه به‌ویژه کشور هند است.

به گزارش ایرنا،

امروز (دوشنبه، ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) در مراسمی با حضور «مهرداد بذرپاش»، وزیر راه و شهرسازی ایران و «سارباناندا سونوال» وزیر بنادر، کشتیرانی و آبراهه‌های جمهوری هند، قرارداد تجهیز و بهره‌برداری از پایانه‌های کانتینری و کالای عمومی بندر شهید بهشتی چابهار توسط شرکت IPGL هند، امضا شد.

امضای این قرارداد، نقطه عطفی در همکاری‌های تجاری و اقتصادی دوجانبه و منطقه‌ای ۲ کشور و همچنین تسهیل همکاری‌های راهبردی بین ایران و هند محسوب می‌شود.

بر اساس این گزارش، از اهداف کلان انعقاد این قرارداد که در نتیجه مذاکرات کارشناسی و تخصصی گروه کاری مشترک حاصل شده، می‌توان به تشریک مساعی طرفین در عملیاتی کردن اهداف موافقتنامه بین‌المللی حمل و نقل در کریدور شمال- جنوب، موافقتنامه ترانزیتی سه‌جانبه ایران، هند و افغانستان با محوریت بندر چابهار و توسعه همکاری‌های ترانزیتی و حمل و نقل چند وجهی بین ایران و هند در منطقه آسیای مرکزی در چارچوب اهداف همکاری‌های راهبردی هند و آسیای مرکزی اشاره کرد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار اقتصاد

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha