بیش از پنج هزار نفر عضو جمعیت هلال احمر آستارا هستند

آستارا - ایرنا - رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان آستارا گفت: بیش از ۵ هزار نفر در جمعیت جوانان هلال احمر آستارا عضو هستند.

بابک حیدر زاده دوشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهارکرد: جمعیت هلال احمر شهرستان آستارا ۲ هزار وو ۵۰۰عضو در گروه نوجوانان، جوانان دانشجو و طلاب و همچنین بیش از ۳ هزار عضو هم در رده سنی بالای ۳۵ سال دارد.

وی افزود: ما در جاده های مواصلاتی شهرستان آستارا در تمامی ایام سال آماده ارائه خدمات به مسافران هستیم زیرا این شهرستان به دلیل مسافر پذیر بودن وقرارگیری در مسیر ارتباطی ۲ استان روزانه شاهد ترددهای زیاد و به تبع آن حوادث رانندگی است که بلافاصله به محل حادثه اعزام و اقدامات لازم را ارائه می نماییم.

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان آستارا ادامه داد: برگزاری آموزش همگانی در خانه هلال روستای ویرمونی همراه با پناه گیری و خروج اضطراری، اهدای احکام دبیر و اعضای شورای اجرایی کانون روستایی جوانان، افتتاح طرح ماهر(مهارت آموزی دانش آموزان)، برگزاری کارگاه آموزشی سالمندی و جمعیت با حضور کارشناس شبکه بهداشت برای جوانان، امدادگران و داوطلبان در محل اداره از جمله اقدامات هفته هلال احمر است.

حیدرزاده تصریح کرد: برگزاری کارگاه آموزشی آشنایی با کرامات حضرت معصومه(س) با حضور کارشناسان مذهبی و اهدای جوایز به شرکت کنندگان در مسابقه فرهنگی، آموزش شماره تلفن‌های امدادی، برگزاری کارگاه آموزشی چادر زنی در محل کانون دانشجویی دانشگاه پیام نور و فراخوان عضویت از دیگر اقدامات جمعیت هلال احمر در شهرستان آستاراست.

به گفته وی، برنامه هایی هم چون اجرای برنامه حمایت ماندگار (اهدای خون) ویزیت رایگان و اندازی گیری فشار خون و تست قند خون از بیش از ۵۰۰ نفرو اجرای طرح نیابتی دیدار خانوده معظم شهدا هم طی این هفته انجام می شود.

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان آستارا بیان کرد: در روز پنج شنبه هفته جاری طرح ویزیت رایگان را در روستای عباس آبادشهرستان اجرا می شودو پزشک متخصص مامایی، عمومی و روانپزشک در این طرح حضور دارند ضمن آنکه بسته های کمک معیشتی نیز در بین روستا نشینان توزیع می شود.

حیدر زاده اعلام کرد:‌ دومین خانه هلال در شهرستان آستارا در مسجد امام سجاد (ع) افتتاح می شود تا در کنار دیگر مراکز ما به کمک آسیب دیدگان احتمالی حوادث بیایند.

شهرستان بندری آستارا با جمعیت حدود ۹۵ هزار نفر در غربی‌ترین نقطه استان گیلان در فاصله نزدیک به ۱۷۳ کیلومتری رشت همجوار با استان اردبیل و جمهوری آذربایجان است؛ این شهرستان سه مرز دریایی، ریلی و بزرگراهی و فضای مناسبی برای تجارت در منطقه دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha