۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۸:۳۲
کد خبر: 85475724
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

دانشمند مسیحی: اتحاد ادیان، جهان را به سمت صلح هدایت می‌کند

مشهد- ایرنا- دانشمند مسیحی و رییس مجلس اسلام شناسی روسیه گفت: دنیا در بحران جنگ است و این اتحاد ادیان جهان است که می تواند با مقابله با آن، جهان را به سمت صلح هدایت کند.

"نیازوف ابراهیم" روز سه‌شنبه در حاشیه برگزاری پنجمین کنگره جهانی حضرت رضا علیه السلام در مشهد در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در نقاط مختلف شاهد جنگ هستیم که نزدیک شدن ملت ها به یکدیگر می تواند زمینه صلح و سازش را فراهم کند.

وی ادامه داد: همان طور که در قرآن کریم آمده است خداوند زن و مرد را آفریده است تا با هم آشنا شوند نه این که با یکدیگر بجنگند، از این رو شیعه و سنی، مسیحی و دیگر ادیان و مذاهب باید در این مسیر تلاش کنند.

این دانشمند مسیحی گفت: باید کارهای زیادی در مسیر صلح و آرامش انجام شود و ادیان الهی باید با توجه به ماهیتشان در این مسیر پیشقدم باشند.

ابراهیم افزود: جمع شدن شیعه و سنی در این همایش، کار بسیار ارزشمندی است و باید دستاوردهای آن را در جهان توسعه داد.

وی با اشاره به شناخت خود از معرفت امام رضا علیه السلام اظهار کرد: قبل از عزیمت به مشهد مقدس، مقالاتی از ایشان خواندم و تاثیر بسیار خوبی بر من گذاشت و بی صبرانه منتظر ماندم تا به این نقطه از جهان سفر کنم.

به گزارش ایرنا، پنجمین کنگره جهانی حضرت رضا (ع) با شعار «عدالت برای همه، ظلم به هیچ‌کس» با حضور اندیشمندان ایرانی و بین المللی تا فردا در تالار قدس مجموعه آستان قدس رضوی با تدارک همزمان ۲۰ نشست تخصصی ادامه دارد.

نخستین کنگره جهانی حضرت رضا (ع) سال ۱۳۶۲ برگزار شد و تا سال ۱۳۷۲ سه کنگره دیگر با حضور اندیشمندان، علما و فضلا از سراسر جهان برگزار شد و این کنگره پس از توقفی ۳۰ ساله و با تاکید تولیت آستان قدس رضوی آغاز به کار کرده است.

حرکت علمی، فرهنگی و تحقیقاتی در زمینه شناختن و شناساندن ائمه معصوم(ع) به ‌ویژه امام رضا(ع) به جهانیان از جمله اهداف این کنگره است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha