۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۲۲:۴۵
کد خبر: 85477086
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

کشیش لبنانی: امام رضا (ع) در گفت و گوی ادیان الهی پیشرو بوده است

مشهد - ایرنا - رئیس مرکز مریم شناسی لبنان گفت: دعوت من به این همایش مرا بسیار شگفت زده کرد چرا که پس از آشنایی با دیدگاه‌های حضرت رضا (ع) فهمیدم ایشان در هزار سال پیش، پیشرو در زمینه گفت و گو و نظیریه پردازی بین ادیان بودند.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، ابوناصر وسام روز سه‌شنبه در آئین اختتامیه همایش جهانی امام رضا (ع) در سالن قدس حرم مطهر رضوی افزود: شاید بسیاری از حضار محترم در همایش ندانند که آکادمی مریم شناسی واقع در واتیکان با مرکز گفت و گوی ادیان در قم تفاهم نامه ای امضا کرده اند و هم اکنون نیز این توافق نامه در حال اجراست.

وی گفت: بنده به عنوان یک لبنانی و به دلیل زندگی در این کشور در کنار شیعیان ، با مذهب تشیع آشنایی دارم و فرهنگ آنها را با ۲ ویژگی خاصی شناختم.

رئیس مرکز مریم شناسی لبنان بیان داشت: فرهنگ شیعیان لبنان از ۲ بعد خیبری و علوی متاثر امام علی (ع) و بعد کربلایی، حسینی ، استشهادی و عاشورایی و متاثر حضرت امام حسین (ع) قابل بررسی است.

کشیش وسام اظهار داشت: از همه برگزار کنندگان این همایش تقاضا دارم توجه بیشتری برای بازشناساندن ابعاد فکری و علمی همه ائمه(ع) کنند که اگر این اقدام مبارک انجام شود ما در یک تسلسل منطقی به امام دوازدهم خواهیم رسید، امامی که همه چیز با حضور ایشان تکمیل خواهد شد.

پنجمین کنگره جهانی حضرت رضا (ع) با شعار «عدالت برای همه، ظلم به هیچ‌کس» با حضور اندیشمندان ایرانی و بین المللی دیروز در تالار قدس مجموعه آستان قدس رضوی آغاز به کار کرد.

نخستین کنگره جهانی حضرت رضا (ع) سال ۱۳۶۲ برگزار و تا سال ۱۳۷۲ سه کنگره دیگر با حضور اندیشمندان، علما و فضلا از سراسر جهان برگزار شد، این کنگره پس از توقفی ۳۰ ساله و با تاکید تولیت آستان قدس رضوی آغاز به کار کرده است.

حرکت علمی، فرهنگی و تحقیقاتی در زمینه شناختن و شناساندن ائمه معصوم(ع) به ‌ویژه امام رضا(ع) به جهانیان از جمله اهداف این کنگره ۲ روزه است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha