۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۵:۰۲
کد خبرنگار: 1794
کد خبر: 85475705
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

امام جمعه زنجان: موانع جوانی جمعیت، شناسایی و مرتفع شود

۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۵:۰۲
کد خبر: 85475705
امام جمعه زنجان: موانع جوانی جمعیت، شناسایی و مرتفع شود

زنجان - ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر زنجان با بیان اینکه موانع جوانی جمعیت باید شناسایی و مرتفع شود، گفت: هرگونه تلاش برای افزایش نرخ ازدواج و فرزندآوری، خدمت به وطن و انسانیت است.

به گزارش خبرنگار ایرنا،‌حجت الاسلام علی خاتمی روز دوشنبه در جمع دست‌اندرکاران جوانی جمعیت مرکز بهداشت شهرستان زنجان به مناسبت هفته ملی جوانی جمعیت، افزود: دشمن با جنگ نظامی موفق به شکست ایران نشد و اکنون در تلاش است با جنگ فرهنگی و نرم به ما حمله کند و در این راستا، جایگاه و حرمت مادران را نشانه گرفته است تا انسجام خانواده‌ها را تحت تاثیر قرار دهد.

امام جمعه زنجان با بیان اینکه مسئولیت دست‌اندرکاران جوانی جمعیت در این زمینه سنگین است، گفت: اجرای طرح نفس (نجات فرزندان سالم از سقط) باید به صورت جدی ادامه داشته باشد ولی اصل آن است که تشویق و ترغیب به فرزندآوری در جامعه بیشتر شود.

وی تصریح کرد: لازم است از آزمایشها و تصویربرداری‌های غیرضروری دوران بارداری اجتناب شود و حمایت‌های بیشتری از مادران بارداری که نیاز به خدمات و مراقبت‌های بیشتری دارند صورت گیرد.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان زنجان نیز در این دیدار، افزود: از زمان ابلاغ قانون جوانی جمعیت، هفته جوانی جمعیت هرساله در اردیبهشت ماه برگزار می‌شود و همه تلاش ما این است که جمعیت هدف را در جهت افزایش فرزندآوری اقناع کنیم.

محمدرضا سراج‌ صادقی با بیان اینکه جلب اقبال عمومی به فرزندآوری و افزایش جمعیت نیازمند فرهنگ‌سازی و کار مداوم است، افزود: نهایت تلاش خود را به کار می‌گیریم تا به سلامت از این بحران عبور کنیم و نرخ فرزندآوری را به عدد قابل قبولی برسانیم.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان زنجان با بیان اینکه برای رسیدن به جمعیت مطلوب لازم است حداقل به ازای هر زوج، ۲ فرزند جایگزین شود، خاطرنشان کرد: نگاهی به آینده نشان می‌دهد که چه مسئولیت سنگینی بر دوش ما قرار دارد و باید همه توان خود را به کار بگیریم تا این مسئولیت را به درستی به انجام برسانیم و مورد مذمت آیندگان قرار نگیریم.

شیرین بخشی، مدیر جوانی جمعیت دانشگاه علوم پزشکی زنجان نیز در این جلسه به بیان آماری از اجرای طرح نفس در استان پرداخت و گفت: از ابتدای اجرای این طرح تا پایان سال گذشته یک هزار و ۱۹ مادر باردار مصمم به سقط در سطح استان شناسایی و از این تعداد با مداخلات صورت گرفته، ۹۹۱ مورد از سقط جنین، منصرف شدند.

وی با بیان اینکه ۵۲۸ نوزاد تا پایان سال گذشته با اجرای طرح نفس متولد شدند، افزود: طی اجرای این طرح، ۲۷۱ مورد از مادرانی که به دلیل مشکلات مالی تصمیم به سقط جنین داشتند، مورد حمایت‌ قرار گرفتند.

مدیر جوانی جمعیت دانشگاه علوم پزشکی زنجان، خاطرنشان کرد: علاوه بر پیشگیری از سقط‌های عمدی، مشاوره‌های فرزندآوری، مراقبت‌های مادران باردار، کمک به زایمان، مراقبت‌های بهداشتی از نوزادان و مراقبت از میانسالان به عنوان ارکان اصلی خانواده‌ها از جمله اقداماتی است که در حوزه جوانی جمعیت در سطح استان انجام می‌شود.

وی اظهار کرد: از ۷۳ ماده‌ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، ۴۳ مورد مربوط به دانشگاه علوم پزشکی است و مابقی به عهده سازمان‌های دیگر قرار دارد از همین رو پیشبرد مطلوب این موضوع با کمک و مشارکت سایر سازمان‌ها، امکان‌پذیر خواهد بود.

در پایان این جلسه از کارکنانی که بیشترین آمار مشاوره‌های موثر به منظور فرزندآوری و پیشگیری از سقط عمدی را داشتند قدردانی شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha