فعالان بخش ضایعات باید شناسایی و شناسنامه دار شوند

بجنورد - ایرنا- مسوول قرارگاه مقابله با سرقت دبیرخانه شورای امنیت کشور گفت: فعالان بخش ضایعات باید شناسایی و شناسنامه دار شوند و علاوه بر این در راستای کنترل بیشتر باید در مکانی متمرکز شوند.

به گزارش ایرنا، سردار ابوطالب منفرد روز دوشنبه در جلسه پیشگیری از سرقت خراسان شمالی اظهار کرد: بحث زباله های خشک و طلای کثیف بسیار اقتصادی است و باید ساماندهی شود.

وی بر رصد فعالان بخش جمع آوری ضایعات تاکید کرد و گفت: بخشی از سارقان اموال سرقتی را به ضایعاتی ها می فروشند که باید مورد رصد و کنترل قرار گیرند.

سردار منفرد در بخش دیگری از سخنانش بر اقدامات پیشگیرانه از سرقت در بخش دولتی و اموال عمومی تاکید کرد و افزود: سازمان ها و دستگاه ها میلیارد ها تومان سرمایه‌گذاری می کنند ولی از امکانات و تجهیزات به خوبی نگهداری نمی کنند و حتی به سرقت نیز می رود.

وی تصریح کرد: دستگاه ها و سازمان ها در این خصوص باید با نصب دوربین، استخدام نگهبان، ایجاد محافظ، جوشکاری و سایر اقدامات جلوی سرقت ها را بگیرند.

مسوول قرارگاه مقابله با سرقت دبیرخانه‌ شورای امنیت کشور گفت: هماهنگی ها و تعاملات بین دستگاهی در استان خراسان‌شمالی بسیار خوب بوده و این‌ مهم باعث کاهش جرایم سرقت در این خطه شده است.

وی اظهار کرد: خراسان‌شمالی جزو استان های خوب در بحث کاهش سرقت ها است و در لیست استان های اولویت دار در جرایم بالا قرار ندارد.

سردار منفرد از تمامی دستگاه های انتظامی و امنیتی، سازمان ها و دستگاه های اجرایی که در راستای کاهش سرقت ها نقش دارند قدردانی کرد و گفت: با وجود روند کاهشی، اما با این وجود آمار سرقت در استان وجود دارد که باید برای کاهش آن تلاش مضاعف شود.

وی به مشکلات اقتصادی و بیکاری نیز اشاره کرد و افزود: هرگاه مسائل اقتصادی و مشکلات بیشتر بوده با افزایش جرایم به ویژه سرقت مواجه هستیم.

سردار منفرد بر نصب دوربین توسط پلیس نیز تاکید کرد و افزود: این اقدامات در راستای پیشگیری از سرقت و کنترل و شناساندن سارقان کمک شایانی خواهد کرد.

وی یکی از مشکلات پلیس را سارقان در گردش دانست و تصریح کرد: بحث اجاره ها در این خصوص باید کنترل شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha