۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۲:۳۵
کد خبرنگار: 907
کد خبر: 85472902
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۲.۵ درصد سرقت‌های خراسان‌شمالی مرتبط با دستگاه‌های دولتی است

بجنورد-ایرنا- معاون سیاسی و امنیتی استانداری خراسان شمالی گفت: ۱۸ هزار سرقت سال گذشته در استان اتفاق افتاد که ۲.۵ درصد آن مرتبط با تجهیزات دستگاه های دولتی بود.

به گزارش ایرنا، حسن ناهیدی روز شنبه در جلسه پیشگیری از سرقت استان اظهار کرد: سازمان ها و دستگاه ها با نصب دوربین، استخدام نگهبان و سایر اقدامات در ایمن سازی ادارات فعال باشند.

وی با بیان اینکه روند سرقت در استان در سال گذشته کاهشی بوده است افزود: اکنون برخی از مردم در خصوص سرقت از منازل و مغازه ها گلایه مند هستند و و دستگاه های متولی باید در این خصوص سخت گیری بیشتری انجام دهند.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری خراسان شمالی گفت: بعضا با یک جوشکاری، نصب حفاظ و مواردی دیگر می توان جلوی سرقت ها را گرفت که این اقدام باید در دستور کار شهروندان قرار گیرد.

وی تصریح کرد: بیشتر سرقت های استان خرد است و خوشبختانه سرقت های سازمان یافته و مسلح وجود ندارد و اعتیاد نیز عامل اصلی سرقت در استان محسوب می شود.

تاکید بر اقدامات بازدارنده دستگاه ها در مقابل سارقان

استاندار خراسان شمالی نیز در ادامه این جلسه افزود:طرح نگهداری و مقابله با سرقت دستگاه ها، تجهیزات و امکانات مهم سازمان ها با همکاری نیروی انتظامی استان اجرا شود و تمامی ادارات در ااین طرح مشارکت فعال داشته باشند.

محمدرضا حسین نژاد ادامه داد: با اقدامات بازدارنده باید شرایط را برای سارقان سخت کرد.

وی از بی توجهی برخی از سازمان ها و دستگاه ها در خصوص نگهداری از امکانات و تجهیزات نیز انتقاد کرد و گفت: بعضا از یک سازمانی سرقت می شود اما متوجه موضوع نمی شوند.

استاندار خراسان شمالی تصریح کرد: تمامی سازمان ها باید نسبت به امکانات در اختیار حساس باشند و اگر بعضا دستگاه و یا امکاناتی مورد نیاز نیست باید نسبت به نگهداری آن نیز دقت کنند و یا به فروش برسانند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha