۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۲:۲۷
کد خبرنگار: 2201
کد خبر: 85475101
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

برداشتن ممنوعیت صادرات خوراک دام خوزستان در حال پیگیری است

اهواز-ایرنا- رییس اداره بازرگانی خارجی اداره کل صنعت، معدن و تجارت خوزستان با اشاره به تولید انبوه خوراک دام گفت: برداشتن ممنوعیت صادرات خوراک دام از خوزستان یکی از مواردی است که به عنوان یکی از مطالبات استان در حا پیگیری است.

مصطفی دهقان روز سه‌شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: خوزستان در تولید محصولاتی چون فولاد، پتروشیمی و محصولات کشاورزی رتبه‌های برتری در کشور دارد، اکنون نیز پسماند کشاورزی و خوراک دام از تفاله نیشکر، علوفه، یونجه و کاه و کلش به صورت انبوه در این استان تولید می‌شود ولی جهاد کشاورزی به علت نیاز کشور مجوزی برای صادرات آنها صادر نمی‌کند.

وی اظهار کرد: شاهد باقی ماندن سطح کلان پسماند کشاورزی در مزارع پس از برداشت هستیم که به علت مازاد بودن هیچ استفاده‌ای از آنها نمی‌شود در حالی که خریدار خارجی دارند و می‌توان آنها را صادر کرد.

رییس اداره بازرگانی خارجی اداره کل صنعت، معدن و تجارت خوزستان بر ضرورت صادرات محصولات استانی تاکید کرد و گفت: موضوع صادرات خوراک دام از خوزستان در کارگروه صادرات مطرح شده و پیگیر گرفتن مجوز برای صادرات از استان هستیم.

دهقان اظهار امیدواری کرد صادرات خوراک دام آزاد و موجب ارزآوری برای کشور شود.

کشورهای حوزه خلیج فارس خواهان خوراک دام تولیدی خوزستان هستند

مدیرعامل شرکت خوراک دام شعیبیه نیز گفت: شرکت تولید خوراک دام شعیبیه از سال ۸۴ در راستای استفاده از بقایای نیشکر برای خوراک دام سبک و سنگین بهره‌برداری شد.

علی باقری گفت: با توجه به وضعیت بازار، تولید خوراک دام در این شرکت به صورت غیر یکنواخت بود که طی بازاریابی که اخیرا انجام شد متوجه شدیم کشورهای حاشیه خلیج فارس از جمله عراق و افغانستان مشتری این نوع خوراک تولیدی کارخانه ما هستند ولی به علت ممنوعیت این کد تعرفه توسط وزارت جهاد کشاورزی امکان صادرات محصولات تولیدی را نداریم.

وی با اشاره به اینکه در داخل کشور رغبتی برای خرید محصولات این کارخانه وجود ندارد گفت: با وجود آمادگی کشورهای خارجی برای انعقاد خرید، به علت ممنوعیت صادرات نمی‌توانیم محصولات را صادر کنیم؛ امیدواریم با نشست‌هایی که برگزار می‌شود مجوز مقطعی صادرات از استان گرفته شود و این محصولات را به خارج از کشور صادر کنیم.

مدیرعامل شرکت خوراک دام شعیبیه ظرفیت تولید این کارخانه را ۱۰۰ هزار تن اعلام کرد و گفت: به دلیل فراوانی علوفه و بالا بودن هزینه حمل و نقل استقبالی از خوراک دام در داخل کشور نشد ولی به واسطه نزدیکی خوزستان با کشورهای حوزه خلیج فارس خرید این محصول به صرفه است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha