۳۱ خرداد ۱۳۹۷، ۱۴:۵۱
کد خبر: 82948863
T T
۰ نفر
قطع گاز موجب توقف تولید در واحد خوراك دام هفت تپه شد

دزفول - ایرنا - قطع گاز موجب توقف تولید در واحد خوراك دام شركت كشت و صنعت نیشكر هفت تپه در شمال استان خوزستان شده است.

مدیر عامل شركت سرزمین مهر و ماه - واحد خوراك دام شركت كشت و صنعت نیشكر هفت تپه - عصر پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با تائید توقف تولید در این واحد به دلیل قطع گاز گفت: بدهی مطرح شده از سوی شركت گاز استان خوزستان مربوط به مصرف گاز كل شركت كشت و صنعت نیشكر هفت تپه در سالهای گذشته می باشد كه پرداخت نشده است.
كیانوش غفاری افزود: در پی قطع گاز شركت نیشكر هفت تپه بابت بدهی، گاز واحد خوراك دام این شركت نیز از هفته گذشته قطع شده و در پی آن تولید نیز متوقف شده است.
وی با بیان اینكه شركت كشت و صنعت نیشكر هفت تپه به منظور چابك سازی و ادامه روند تولید ، واحدهای زیر مجموعه خود از جمله خوراك دام را مستقل كرده است اظهار داشت: به منظور حل مشكل قطع گاز شركت خوراك دام سرزمین مهر و ماه تلاش می شود تا انشعاب جداگانه گاز برای این شركت خریداری شود.
غفاری همچنین با اشاره به تعطیلی هشت ساله واحد خوراك دام نیشكر هفت تپه گفت: از یكسال پیش عملیات بازسازی و راه اندازی مجدد این واحد آغاز شد و در اسفند ماه پارسال تولید در این واحد پس از وقفه ای هشت ساله از سر گرفته شد اما از آنجا كه خط تولید واحد خوراك نیاز به بازسازی و تجهیزات جدید داشت در یك دوره سه ماهه مجددا كار بازسازی خط تولید از اسفند ماه تاكنون انجام شد.
مدیر عامل شركت خوراك دام سرزمین مهر و ماه نیشكر هفت تپه افزود: ظرفیت روزانه واحد خوارك دام از 60 تن در روز به 200 تن در روز افزایش یافته و در حال حاضر 70 نفر در این شركت مشغول كار می باشند.
غفاری تعامل دستگاه های خدماتی با واحدهای تولیدی و صنعتی در راستای تولید و اشتغال را مهم و ضروری دانست و ضمن قدردانی از تعامل شركت گاز استان خوزستان با شركت نیشكر هفت تپه بر ضرورت ادامه تعامل و همدلی با این شركت تاكید كرد.
وی در خاتمه گفت: مشكل برق این شركت نیز اخیرا با همكاری مسئولان شهرستان شوش حل شده و اشتراك جداگانه ای برای این شركت خریداری شد.
یك مقام آگاه در استان خوزستان رقم بدهی شركت كشت و نیشكر هفت تپه بابت گاز مصرفی را حدود 350 میلیارد ریال عنوان كرد و گفت: از آنجا كه مدیریت قبلی و فعلی این شركت به تعهدات خود عمل نكرده اند لذا بنا به دستور مدیر عامل شركت گاز خوزستان از حدود 2 هفته پیش گاز این شركت قطع شده است.
وی افزود: در صورتیكه مدیریت شركت كشت و صنعت نیشكر هفت تپه نسبت به پرداخت هزینه گاز مصرفی خود متعهد شود ، گاز این شركت مجددا وصل می شود.
كشت و صنعت نیشكر هفت تپه در 15 كیلومتری شهر شوش قدیمی ترین كارخانه تولید شكر از نیشكر در كشور است كه نیم قرن از تاسیس آن می گذرد.
این شركت طبق اصل 44 قانون اساسی اواخر سال 1394 از سوی سازمان خصوصی سازی از چرخه دولتی خارج و به بخش خصوصی واگذار شد.
شركت كشت و صنعت نیشكر هفت تپه علاوه بر تولید شكر ، دارای چندین واحد زیر مجموعه و صنایع جانبی از جمله واحد تولید خوراك دام می باشد.
6068/7280

سرخط اخبار استان‌ها