انتخابات کمیته ملی المپیک اوایل بهمن برگزار می‌شود

تهران - ایرنا - دبیرکل کمیته ملی المپیک گفت: طبق برنامه، انتخابات کمیته ملی المپیک هفته اول بهمن ماه برگزار می‌شود و بر اساس برنامه‌ای که از پیش تعیین شده حرکت خواهیم کرد.

به گزارش ایرنا، کیکاووس سعیدی روز جمعه در حاشیه انتخابات کمیسیون ورزشکاران اظهار داشت: فلسفه اساسی تشکیل کمیسیون ورزشکاران این است که صدای ورزشکاران شنیده شود تا مشکلات و مسایلی که دارند مرتفع شود. در این دوره اصلاحاتی به وجود آمد که در نهایت ۱۵ نفر انتخاب می‌شوند. ۴ نفر هم برای توازن رشته‌ای توسط رئیس کمیته ملی المپیک اضافه خواهند شد ضمن این که از ۱۵ نفر یک نفر از رشته‌های زمستانی و حداقل چهار نفر هم از بانوان باید باشند.

وی ادامه داد: در اولین جلسات کمیسیون جدید، ۶ نفر از اعضا باید انتخاب شوند تا برای مجمع عمومی کمیته ملی المپیک معرفی شوند و یک نفر در هیات اجرایی نیز نماینده این کمیسیون خواهد بود. تمام تلاش این است این انتخابات کاملا شفاف و بدون هر گونه شائبه باشد. انتخابات کمیته ملی المپیک هم بدون شک هفته اول بهمن برگزار می‌شود  و از دهه اول آذر فرایند ثبت نام را  آغاز می کنیم تا در موعد مقرر همه کارها انجام شود.

سعیدی در  مورد صحبت‌های «علیرضا دبیر» رییس فدراسیون کشتی مبنی براینکه کمیته ملی المپیک به کشتی بدهکار است، گفت: کشتی ورزش ملی ما است و نیاز به حمایت کامل  دارد و اعتقاد داریم باید از تمام ظرفیت‌های‌ موجود برای کمک به این رشته استفاده کنیم. ما یک بودجه متوازنی براساس شاخص‌ها به تصویب رساندیم. ۹۰ درصد بودجه فدراسیون‌ها را در اردیبهشت به دلیل در پیش بودن بازی‌های المپیک توکیو پرداخت کردیم و کمک‌هایی موردی هم داشتیم و در حد توان به کشتی کمک شد. در کشتی اتفاقات خوبی افتاد و توانستیم مدال‌های خوبی در المپیک و قهرمانی جهان به دست بیاوریم. پرداخت مطالبات کشتی در دستور کار قرار دارد و  باید پرداخت شود.

دبیرکل کمیته ملی المپیک در خصوص باز نگشتن چند قهرمان رشته بدنسازی و پرورش اندام از مسابقات جهانی اسپانیا گفت: بدون شک هر مسئولی باید پاسخگوی رفتارهای خود و مجموعه تحت نظرش باشد، اما در این مورد باید بررسی‌های کامل صورت بگیرد تا ببینیم ماجرا از چه قرار است و بعد از آن در موردش صحبت و تصمیم‌گیری کنیم.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار ورزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha