۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۷:۴۶
کد خبر: 83322898
T T
۰ نفر

يكهزار نجات غريق در سواحل مازندران مستقر شدند

۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۷:۴۶
کد خبر: 83322898
يكهزار نجات غريق در سواحل مازندران مستقر شدند

ساري – ايرنا – طي رزمايش نجات غريق كه امروز (سه شنبه) با حضور ناجيان غريق، نيروهاي امدادي، انتظامي و درياباني در شهرستان بابلسر برگزار شد، يك هزار ناجي براي اجراي طرح دريا در سواحل مازندران مستقر شدند.

به گزارش خبرنگار ايرنا، از فردا طرح دريا به مدت چهار ماه در سواحل استان آغاز مي شود و فصل شنا و استفاده از دريا براي گردشگران آغاز خواهد شد.
بر اساس اين طرح نيروهاي امدادي و انتظامي براي مديريت ، هماهنگي و امنيت گردشگران در طول بيش از 330 كيلومتر خط ساحلي استان مازندران مستقر مي شوند.
رزمايش امروز كه با حضور مسئولان كشوري ، استاني و شهرستاني در ساحل شهر بابلسر اجرا شد، با هدف آمادگي كامل و هماهنگي ميان نيروهاي امدادي، ناجيان غريق و نيروهاي انتظامي و امنيتي برگزار شد.
** ناجيان غريق امسال ساماندهي مي شود
رئيس فدراسيون ناجيان غريق و غواصي كشور نيز در اين رزمايش اظهار داشت: امسال به صورت جدي ساماندهي و هماهنگي ناجيان غريق از جمله لباس هماهنگ، حضور مستمر در سواحل، آموزشهاي پيشرفته امداد و نجات انجام خواهد شد.
ايلخان نوري ضمن اعلام اينكه امسال تامين مالي خوبي براي ناجيان غريق شده است، افزود: تامين مالي ناجيان غريق يكي از اولويت هاي ما براي امسال خواهد بود.
به گفته او ،امسال تجهيزات بيشتري براي ناجيان اعزام خواهد شد تا مجهزتر از گذشته به وظايف خود عمل نمايند.
نوري با اشاره به اهميت سواحل مازندران هم از جهت گردشگر پذيري و هم شرايط درياي خزر، گفت: وظيفه ناجيان غريق در اين استان به مراتب سخت تر از استان هاي ديگر است و اين موضوع مي طلبد شرايط خوبي براي ناجيان فراهم شود.
** حركت به سوي پيشگيري به جاي نجات
معاون امداد و نجات هلال احمر مازندران نيز در اين رزمايش تاكيد كرد: بايد از مرحله نجات به سمت فضايي حركت كنيم كه ناجيان پيشگيران غريق باشند.
غلامعلي فخاري گفت: براي اين منظور ناجيان غريق به همراه تمامي دستگاه هاي اجرايي و به خصوص رسانه ها سطحي از آگاهي براي مردم ايجاد كنند تا مانع از انحراف در استفاده از دريا و غرق شدگي شوند.
به گفته او بخشي از اين مسير فرهنگي است ، اما بخش مهم ديگر حضور ناجيان و نيروهاي امدادي و ناجيان به عنوان راهنمايان ساحل است تا گردشگران را براي استفاده از درياو ساحل مديريت و آگاه كنند.
** امنيت سواحل مازندران خط مقدم جذب گردشگر
فرمانده درياباني استان مازندران نيز با تاكيد بر حركت به سوي جذب توريست و جبران عقب ماندگي در اين صنعت گفت: امنيت سواحل و گردشگران يكي از اصلي ترين ركن جذب گردشگر است.
سرهنگ سيد تقي حسيني افزود: غرق شدن مسافران در برابر ديدگان گردشگران وجه خوبي براي استان مازندران با جاذبه هاي بي شمار گردشگري ندارد و بايد همه در كنار هم اين امنيت را براي مسافران ايجاد كنيم.
وي نيز ضمن تاكيد بر حضور مستمر ناجيان در سواحل درياي مازندران افزود: ناجيان به تنهايي نمي توانند در حفظ امنيت جان گردشگران موفق باشند و همه بايد در كنار ناجيان اداي وظيفه كنند.
به گفته او تبليغات دشمن براي ايران هراسي در دهه هاي گذشته مانع از استفاده كشور و به خصوص مازندران از تمام ظرفيت هاي خود شده است كه نيازمند همكاري همه دستگاه ها براي استفاده از اين ظرفيت ها است.
سرهنگ حسيني گفت كه درياباني با تمام امكانات در كنار ناجيان غريق و گردشگري استان است و از هيچ ياري كوتاهي نخواهد كرد.
9919/1899

سرخط اخبار استان‌ها