۱۳ آذر ۱۳۹۶، ۱۴:۴۱
کد خبر: 82752443
T T
۰ نفر
افزايش 20 برابري بودجه سلامت و تربيت بدني مدارس مازندران در دولت تدبير و اميد

ساري - ايرنا - معاون تربيت بدني و سلامت آموزش و پرورش مازندران گفت: در راستاي حمايت دولت تدبير و اميد در پيشگيري از آسيب هاي اجتماعي بخصوص در بخش آموزش و پرورش ، از سال 94 تا كنون اعتبار تربيت بدني و سلامت آموزش و پرورش استان حدود 20 برابر افزايش داشته است .

سيد علي ساداتي روز دوشنبه در گفت و گو با ايرنا بدون اشاره به مبلغ اعتبار افزود : اين اعتبارات بيش تر در بخش افزايش فضاي آموزش ، برگزاري المپيادهاي ورزشي براي استعداد يابي دانش آموزان و همچنين تهيه و توزيع تجهيزات ورزشي اختصاص يافته است .
وي گفت : علاوه بر اين در بخش پيش گيري از آسيب هاي اجتماعي با همكاري بهزيستي استان مازندران ، توزيع بسته هاي آموزشي ، مشاوره به خانواده و دانش آموزان و همچنين ايجاد نمايشگاه هايي با هدف آگاهي بخشي انجام شد .
معاون تربيت بدني و سلامت آموزش و پرورش مازندران بيان كرد : هدف دولت تدبير و اميد از سرمايه گذاري در حوزه سلامت و تربيت بدني ، جلوگيري از بروز آسيب هاي اجتماعي به صورت ريشه اي و همچنين توجه به سلامت جامعه از سنين پايين است .
**تحويل 6 ميليارد و 400 ميليون ريال تجهيزات ورزشي به مدارس مازندران
ساداتي افزود : از ابتداي سال جاري تاكنون بييش از 6 ميليارد و 400 ميليون ريال تجهيزات ورزشي به مدارس استان مازندران تحويل داده شد .
اين تجهيزات شامل وسائل ، دستگاه اي ورزشي و لباس ورزشي مي شود .
وي با بيان اينكه توزيع اين اقلام با محوريت مناطق محروم بوده است ، اظهار داشت : اين تجهيزات به بيش از 500 مدرسه استان ارسال و توزيع شده است .
معاون تربيت بدني و سلامت آموزش و پرورش مازندران گفت : اعتبار تجهيزات ورزشي نسبت به سال گذشته 2 برابر افزايش داشته است .
ساداتي با بيان اينكه در سال گذشته كل مبلغ هزينه شده در بخش تجهيزات ورزشي مدارس حدود 6 ميليارد ريال بود ، افزود امسال پيش بيني مي شود بيش از 10 ميليارد ريال اعتبار در اين بخش هزينه شود .
او ادامه داد : در صورت تحقق اين رقم جهش چشمگيري در اجراي ساعت درس تربيت بدني و تهيه تجهيزات و ملزومات مورد نياز ساعت درس تربيت بدني رخ مي دهد.
**كمبود فضاي ورزشي پاي لنگان ورزش مدارس
معاون تربيت بدني آموزش و پروش مازندران با اشاره به اينكه سرانه فضاي ورزشي دانش آموزان استان نصف ميانگين كشوري است ، افزود : اين موضوع مانع بزرگي در افزايش كيفيت در حوزه ورزش است گويي پاي لنگان ورزش مدارس استان محسوب مي شود .
ساداتي علت اصلي اين كمبود را در بي توجهي مديران در سال هاي گذشته دانست و گفت : در دولت هاي قبلي كه ديگر استان ها از حجم عظيمي از اعتبارات براي ساخت فضاهاي ورزشي دانش آموزي بهره مي بردند ، مديران استان غافل مانده بودند.
وي از وجود 30 طرح نيمه تمام ورزشي در مدارس مازندران خبر داد و افزود : امسال حدود 35 ميليارد ريال اعتبار براي اين منظور اختصاص يافته كه تمامي اين طرح ها تكميل خواهد شد.
معاون تربيت بدني آموزش و پروش مازندران اجراي طرح هايي مانند ' حيات پويا' را از برنامه هاي دولت براي ايجاد تحرك در دانش آموزان در فضاي مدرسه و همچنين شاداب كردن فضاي آموزشي دانست .
استان مازندران داراي 530 هزار دانش آموز در چهار هزار مدرسه و 21 هزار كلاس درس دارد .
خبرنگار : رضا غلامي **انتشاردهنده:محسن حسن نيا
7335/1899

سرخط اخبار استان‌ها