۲۴ فروردین ۱۳۹۸، ۱۳:۵۷
کد خبر: 83276087
T T
۰ نفر
بهار مهربانی در كتابخانه های عمومی كردستان اجرا می شود

سنندج - ایرنا - مدیركل كتابخانه های عمومی كردستان گفت: نهاد كتابخانه‌های عمومی به منظور امدادرسانی به كودكان سیل‌زده، اقدام به اجرای برنامه‌های فرهنگی و ارسال بسته‌های كتاب و اسباب بازی در قالب پویش بهار مهربانی كرده است.

به گزارش ایرنا، محمد عبدالملكی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: این اداره كل همزمان با سراسر كشور برای كمك به كودكان آسیب دیده، كاهش آسیب‌های اجتماعی در مناطق سیل‌زده، پر كردن اوقات فراغت و سرگرمی آنان اقدام به راه‌اندازی پویش بهار مهربانی در قالب اجرای برنامه‌های فرهنگی و ارسال بسته‌های كتاب و اسباب بازی به این مناطق كرده است.
وی با اشاره به اینكه طرح بهار مهربانی در تمام كتابخانه های عمومی كردستان اجرا می شود، اضافه كرد: در این راستا مردم خیر و نوعدوست استان می‌توانند كتاب‌ها و اسباب بازی‌های اهدایی قابل استفاده خود را به نزدیكترین كتابخانه عمومی محل زندگی خود تحویل دهند.
مدیركل كتابخانه های عمومی كردستان افزود: كتاب‌ها و اسباب بازی‌های اهدایی دریافتی پس از تایید كارشناس منابع استان، تجمیع، آماده سازی و به ادارات كل كتابخانه‌های عمومی استان‌های گلستان، خوزستان، لرستان، ایلام و مازندران ارسال می شود.
عبدالملكی یادآور شد: مردم نوعدوست استان كردستان همواره پیشتاز كمك و یاری رسانی به مردم آسیب دیده از بلایای مختلف در كشور بوده اند و در اجرای این طرح نیز كتابخانه های عمومی را همراهی خواهند كرد.
به گزارش ایرنا، 25 استان كشور از روزهای آخر سال گذشته تا امروز درگیر بارش باران و وقوع سیل ویرانگر شده و این بلای طبیعی خسارت سنگینی را برای مردم به بار آورده است.
بدون تردید سیل به عنوان یكی از مهمترین بلایای طبیعی شناخته شده است، همچنین در عمل سیلاب هم از نظر تلفات جانی و هم از منظر خسارت مالی مهیب ترین بلایای جوی در جهان به شمار می رود.
7349 / 3034

سرخط اخبار استان‌ها