۲۷ دی ۱۳۹۷، ۲۰:۳۰
کد خبر: 83174757
T T
۰ نفر
انتقال خون كردستان برای ارسال پلاسما به كشورهای غربی بازرسی شد

سنندج - ایرنا - انتقال خون كردستان از سوی بازرسان كشور بازرسی شد تا در صورت كسب امتیازات لازم ممیزی شركت اتریشی برای دومین سال پیاپی مجوز ارسال فرآورده های مازاد پلاسمایی به اروپا را كسب كند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، روز پنجشنبه با حضور معاون تضمین كیفیت و كنترل كیفی سازمان انتقال خون ایران و با هدف آماده سازی انتقال خون كردستان جهت حضور ممیزین شركت داروسازی اوكتافارما اتریش كیفیت انجام فرآیند های فنی بررسی و ارزیابی شد تا برای ممیزی بازرسان این شركت آماده شود.
این بازرسی توسط تیم سه نفره تشكیل شده از معاون تضمین كیفیت و كنترل كیفی، مدیركل دفتر مستندات و مسئول ارسال پلاسمای ستاد مركزی سازمان انتقال خون ایران انجام شد .
معاون تضمین كیفیت و كنترل كیفی سازمان انتقال خون ایران در جریان این بازرسی ارسال پلاسما به كشورهای اروپایی را نقطه عطفی در ارتقاء محصولات برشمرد و گفت: سازمان انتقال خون ایران توسط وزارت بهداشت و شركت های تولید داروی اروپایی بازرسی می شود .
صدیقه امینی كافی آباد افزود: این بازرسی ها فرصت خوبی برای سازمان انتقال خون ایران و ادارات كل استانی است تا فرآیند های انتقال خون به صورت مستمر ارتقاء یابد.
وی بر اهمیت اجرای دستورالعمل های سازمان انتقال خون تاكید و اضافه كرد: هر فرآیندی در انتقال خون بر اساس یك دستورالعمل مكتوب است بنابراین آنچه در كردستان انجام می شود با آنچه در تمام ایران به انجام می رسد یكسان است و پرسنل آموزش های یكسانی نیز دریافت می كنند.
وی ممیزی را فرآیندی سیستماتیك دانست و گفت: ممیزی در انتقال خون با هدف كسب شواهد عینی و ارزیابی آنها بر مبنای واقعیت برای تعیین میزان برآورده شدن معیارها و استاندارد های ملی و بین المللی انجام می شود.
امینی با یادآوری اینكه فرآیند های نظارتی از رگ اهداكننده آغاز و تا رگ گیرنده ادامه می یابد، خاطرنشان ساخت: هر اهداكننده خون، دارای یك شماره شناسایی است و برای هر شماره بیش از چهار هزار داده محرمانه ثبت شده وجود دارد.
وی هدف از این بازرسی را رفع كاستی ها، تصحیح و بهبود بخشی فرآیندها جهت آماده سازی انتقال خون كردستان برای ورود ممیزین شركت تولید دارو اوكتافارما اتریش بیان كرد.
آزمایشگاه ها، كلینیك اهداكنندگان خون، گروه های آموزش و تضمین كیفیت، اداره كنترل كیفی، سردخانه های نگهداری محصولات، انبارهای نگهداری مواد و تجهیزات و آرشیو مستندات طی دو روز بازرسی شد.
پیشتر كیفیت محصولات تولیدی انتقال خون كردستان توسط شركت MIC، سازمان بین المللی صادر كننده گواهینامه و ارائه دهنده خدمات آموزشی و Csl Plasma، یكی از معتبرترین شركت های اروپایی تولید داروهای مشتق از پلاسما مورد ارزیابی و تایید قرار گرفته بود.
9937/ 3034

سرخط اخبار استان‌ها