۲۵ فروردین ۱۳۹۶، ۱۵:۴۰
کد خبر: 82492418
T T
۰ نفر
امام جمعه كیش :رئیس جمهور اصلح با گفتمان انقلاب اسلامی هماهنگ و همراه است

كیش – ایرنا - امام جمعه كیش با تاكید بر حضور حداكثری مردم در پای صندوق های رای افزود : وظیفه مهم مردم در این صحنه انتخاب رئیس جمهور اصلحی است كه با گفتمان انقلاب اسلامی هماهنگ تر و همراه تر باشد .

به گزارش ایرنا ، حجت الاسلام حسن علیدادی در خطبه های نماز جمعه این هفته كیش با تاكید بر رعایت تقوای الهی به برگزاری دو انتخابات مهم پیش رو ( انتخابات شوراها و ریاست جمهوری ) اشاره كرد و گفت : حضور حداكثری در پای صندوق های رای وطیفه تك تك آحاد جامعه است .
وی وظیفه دوم مردم در انتخابات را انتخاب فرد اصلح عنوان كرد و گفت : اصلح یعنی فردی كه از همه لایق تر ، شایسته تر ،قوی تر و با گفتمان انقلاب اسلامی هماهنگ تر و همراه تر باشد.
حجت الاسلام علیدادی تاكید كرد : باید جست وجو كنیم كه گفتمان كدام یك از كاندیداها با گفتمان نظام جمهوری اسلامی هماهنگ تر است و كدام یك با آن فاصله دارند ؟ رئیس جمهور اصلح ، قوی ، توانمند ، مومن ، لایق و برجسته در بین كاندیداهایی كه خود را مطرح می كنند آن كسی است كه هماهنگ و همراه با گفتمان نظام جمهوری اسلامی باشد .
حجت الاسلام علیدادی با اظهار تاسف از اینكه برخی به دنبال خط اختلاف و فتنه در كشور هستند افزود : آنها انتظار می كشند تا انتخاباتی برگزار شود تا شیرینی آن را به كام مردم تلخ كنند .
وی گفت : دشمنان قسم خورده و خارجی از ماهها قبل تلاش كرده اند تا بذر این اختلاف و فتنه را كه بوسیله برخی افراد نا اهل و بی بصیرت در كشور كاشته می شود آبیاری كنند و كشور را دچار اختلاف و درگیری كنند حادثه تلخی كه در سال 88 رقم خورد همان فتنه ای كه دشمنان داخلی و خارجی برای تحقق آن دست به دست هم دادند كه هزینه زیادی بر نظام جمهوری اسلامی تحمیل شد.
خطیب جمعه كیش گفت : امروز نیز با كمال تاسف شاهدیم برخی تلاش دارند بذر فتنه را بكارند و انتظار دارند این بذر به سرعت رشد كند و نتیجه بگیرند ، این افراد معلوم الحال هستند .
وی تصریح كرد : برخی از این افراد به رغم اینكه می دانند شورای نگهبان صلاحیت آنها را رد می كند به چه دلیل در انتخابات ثبت نام می كنند ؟ برای اینكه هزینه شورای نگهبان را بالا ببرند ؟،كسانی كه حداقل صلاحیت ها را هم ندارند تا كسانی كه می دانند پرونده آنها چیست به غیر از اینكه با هدف كاشتن بذر فتنه به میدان می آیند آیا هدف دیگری می توان برای حضور آنها متصور شد ؟
خطیب جمعه كیش تاكید كرد : در شرایط فعلی كشور نیاز به رئیس جمهوری داریم كه تمام قد در مقابل استكبار جهانی و دشمنان خارجی بایستد و در داخل كشور تمام توجه وی به گفتمان نظام جمهوری اسلامی و فرمایشات رهبر معظم انقلاب و منویات امام راحل باشد .
به گزارش ایرنا ، وی با اشاره به بد عهدی های آمریكائیان در بحث برجام تصریح كرد : همه شاهدیم هر جا خلایی در برجام بود آنها سوء استفاده و بد عهدی كردند ، امروز دیگر كسی در كشور نمی تواند ادعا كند كه مذاكره با آمریكا و كنار آمدن در صحنه بین الملل مشكلات را حل خواهد كرد .
خطیب جمعه كیش اضافه كرد : هر گاه تروریست ها با ضعف روبرو شدند آمریكائیان از آنها حمایت كردند آنها به قوانین بین المللی اعتقاد و پایبندی ندارند و دیدیم كه رژیم صهیونیستی چگونه با موشك به پایگاه های جبهه مقاومت و سوریه حمله كرد؟.
وی با بیان اینكه آمریكا در صحنه بین الملل زورگویی می كند افزود :اگر آمریكائیان مدعی حمایت از حقوق بشر هستند چگونه در مقابل حمله و محاصره یمن سكوت كرده اند ؟ آنها اگر از حقوق بشر حمایت می كنند چرا در مقابل كشتار هزاران زن و كودك مظلوم این كشور واكنشی از خود نشان نمی دهند؟
امام جمعه كیش تصریح كرد : امروز كشور در موقعیت حساسی قرار گرفته است كه نیاز به بصیرت كامل داریم ، امروز گرگ ها كمین كرده اند و وضعیت كشور را با دقت رصد می كنند، بدانید دشمنی آمریكا هیچگاه با ما تمام نخواهد شد.
وی در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه كیش با ابراز نگرانی از وضعیت آموزش و پرورش كیش گفت : از وزرات آموزش و و پرورش می خواهم تصمیم نهایی خود را در باره این وضعیت بگیرند در غیر این صورت از تریبون نماز شفاف سازی خواهم كرد.
امام جمعه كیش با بیان اینكه وقت منطقی به مسئولان در این زمینه می دهم تاكید كرد : در صورتی كه نتیجه نداد و تصمیمی اتخاذ نشد آنچه در آموزش و پرورش كیش اتفاق افتاده است را برای مردم به صورت كامل بیان خواهم كرد؛ مردم حق دارند بدانند ؛چرا به حقوق مردم توجه نمی شود؟ ، تا كی سكوت كنیم و سخن نگوییم ؟.
وی با اعلام اینكه تریبون نماز جمعه محل انتقال مشكلات مردم است افزود : وظیفه دینی ما دفاع از حقوق مردم است .
امام جمعه كیش با تسلیت شهادت رنتیسی رهبر جنبش مقاومت فلسطین (حماس) بدست رژیم غاصب صهیونیستی گفت : سالها از شهادت این مجاهد ارزشمند می گذرد این شهید جان خود را در راه مبارزه با استكبار تقدیم كرد.
وی روز 29 فروردین ماه روز ارتش جمهوری اسلامی و نیروی زمینی ارتش را به دلاور مردان شجاع ، مخلص و وظیفه شناس در كشور و جزیره كیش تبریك گفت و افزود :بخش قابل توجهی از امنیت امروز كشور با دست توانمند فرزندان این مرز و بوم رقم خورده است.
نماز جمعه این هفته كیش با حضور مردم مومن در مصلای بزرگ جزیره كیش برگزار شد.
1630*1641/ خبرنگار : مریم زبان دان – انتشار دهنده : امیر برزی

سرخط اخبار استان‌ها