۵ فروردین ۱۳۹۸، ۱۰:۵۱
کد خبر: 83253502
T T
۰ نفر

سد و نيروگاه دز براي مهار سيلاب ها آماده است

۵ فروردین ۱۳۹۸، ۱۰:۵۱
کد خبر: 83253502
سد و نيروگاه دز براي مهار سيلاب ها آماده است

انديمشك - ايرنا - مديرعامل سد و نيروگاه دز گفت: تمهيدات لازم براي مهار سيلاب ها در سد و نيروگاه دز در نظر گرفته شده است.

سعيد رئوفي نسب روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا با اشاره به پيش بيني هواشناسي مبني بر بارش شديد باران در روزهاي آتي افزود: رهاسازي تدريجي آب درياچه سد دز با هماهنگي سازمان آب و برق خوزستان براي ايجاد فضاي كافي و مهار سيلاب ها آغاز شده است.
وي ظرفيت كل درياچه سد دز را 2.7 ميليارد مترمكعب عنوان كرد و گفت: تاكنون 2 ميليارد مترمكعب آب ذخيره شده و ظرفيت 700 ميليون مترمكعب براي ورودي هاي آتي منظور شده است كه اين مقدار از لحاظ ارتفاع 13 متر است.
رئوفي نسب با بيان اينكه جاي هيچ نگراني از نظر مقاومت سازه سد و كنترل سيلاب نيست، افزود: مجموع خروجي نيروگاه دز هم اكنون 850 مترمكعب بر ثانيه بوده كه شامل 250 مترمكعب خروجي نيروگاه و 600 مترمكعب سرريز است.
وي يكي از اهداف كنترل ميزان خروجي سد را رعايت حال مردم و وضعيت سيل بندهاي پايين دست عنوان كرد و گفت: ممكن است بنا به ضرورت در روزهاي آتي اين مقدار خروجي افزايش يابد كه از مردم تقاضا مي شود به هشدارهاي مراجع ذيصلاح توجه كنند.
سد و نيروگاه دز نخستين نيروگاه برقابي كشور مي باشد كه به منظور مهار سيلاب، توليد انرژي و ذخيره آب براي مصارف كشاورزي و آشاميدني احداث شده است.
اين سد در 23 كيلومتري شمال شرقي شهرستان انديمشك واقع شده است.
7281/3022

سرخط اخبار استان‌ها