۲۵ آبان ۱۳۹۷، ۹:۵۰
کد خبر: 83101335
T T
۰ نفر
1200 كیلومتر راه روستایی فاقد آسفات در جنوب كرمان وجود دارد

جیرفت - ایرنا - نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی گفت: یكهزار و 200 كیلومتر راه روستایی فاقد آسفالت در شهرستان‌های جنوبی استان كرمان وجود دارد كه نیازمند تامین اعتبار است.

به گزارش ایرنا ، یحیی كمالی پور شامگاه پنجشنبه در آئین افتتاح خط ریل جیرفت - بم ضمن تقدیر از وزیر راه و شهرسازی و رئیس كمیسیون عمران مجلس افزود: بافت قدیم شهرستان‌های جنوبی نیاز به حمایت دارد چرا كه شهرداری‌ها توان انجام این فعالیت را ندارند.
وی به طرح ریل جیرفت به سه راهی بم اشاره كرد و گفت: امروز یكی از روزهای فراموش نشدنی در تاریخ جنوب كرمان است چرا كه یكی از آرزوهای دیرین مردم این منطقه محقق شد.
كمالی پور ادامه داد: از همه نمایندگان ادوار گذشته مجلس جنوب كرمان كه در این مسیر حركت كردند تشكر می كنم لذا این مهم با وحدت و همدلی بین مردم و مسئولان محقق شد.
وی ادامه داد: با توجه به احداث خط ریل، آینده‌ای روشن برای مردم این منطقه پیش بینی می‌شود.
این نماینده مجلس به خدمات دولت تدبیر امید در جیرفت اشاره كرد و گفت: گازرسانی به جیرفت در آینده نزدیك، شهر شدن علی آباد و بخش شدن اسفندقه از برنامه های مهم پیش رو است.
**شاخص بهره‌مندی مردم جنوب كرمان از راه‌های روستایی پایین است
نماینده پنج شهرستان جنوبی كرمان در مجلس شورای اسلامی نیز با بیان اینكه شاخص بهره‌مندی مردم جنوب استان كرمان از راه‌های روستایی بسیار پایین است گفت: بسیاری از روستاهای جنوب استان كرمان جاده مناسبی ندارند.
احمد حمزه در ادامه این آئین بیان كرد: شبكه ریلی جیرفت - بم به بندر جاسك و سپس راه‌آهن سراسری وصل می‌شود.
وی با بیان اینكه سالیانه حدود پنج میلیون تن محصول كشاورزی در جنوب استان كرمان داریم گفت: خط زمینی، جوابگوی این مقدار محصول نبوده است و نیازمند به خط ریلی و هوایی هستیم.
این نماینده مجلس با بیان اینكه جنوب كرمان در پشتیبانی از منطقه جاسك نقش بسیار مهمی برعهده دارد تصریح كرد: در بحث راه روستایی مشكل بزرگی داریم و شاخص بهره‌مندی مردم جنوب استان كرمان از راه‌های روستایی بسیار پایین است.
حمزه با اشاره به اینكه هزار و 600 كیلومتر راه روستایی در جنوب كرمان داریم، بیان كرد: بسیاری از روستاهای بالای 50 خانوار در این منطقه جاده مناسبی ندارند.
نماینده پنج شهرستان جنوبی كرمان در مجلس شورای اسلامی افزود: بسیاری از نقاط جنوب كرمان به دلیل نداشتن جاده مناسب به قتلگاه تبدیل شده است.
وی با بیان اینكه اسناد خانه های مردم در جنوب كرمان به یك معضل بزرگ تبدیل شده است اظهار داشت: در شهرستان منوجان تنها هفت هكتار مستثنیات در نظر گرفته شده كه این، یك مشكل برای مردم منطقه ایجاد كرده است و باید مشكل زمین‌های واگذاری شده به ادارات نیز برطرف شود.
7450/7429/ 5054

سرخط اخبار استان‌ها