۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۳:۱۶
کد خبر: 83322405
T T
۰ نفر

وضعيت آب و هوايي كهگيلويه و بويراحمد در يك ماه آينده

۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۳:۱۶
کد خبر: 83322405
وضعيت آب و هوايي كهگيلويه و بويراحمد در يك ماه آينده

ياسوج- ايرنا- با توجه به نزديك شدن به فصل برداشت محصولات زراعي در كهگيلويه و بويراحمد ضرورت آگاهي از وضعيت آب و هوايي استان براي كشاورزان دوچندان مي شود و به همين منظور لازم است تا پيش بيني هاي مراكز هواشناسي طي يك ماه آينده در اختيار مردم قرار گيرد.

به گزارش ايرنا براساس آمار هواشناسي ميانگين بلند مدت بارندگي در كهگيلويه و بويراحمد 528 ميلي متر است در حالي كه ميانگين بارش باران در سال زراعي جاري يعني از ابتداي مهر تاكنون به 882.3 ميلي متر رسيده است.
ميانگين بارندگي در مدت مشابه پارسال در اين استان 102 ميلي متر باران اعلام شد كه حكايت از افزايش بيش از هشت برابري نسبت به سال زراعي قبل دارد.
ميانگين ميزان بارش باران از ابتداي سال زراعي تا 29 ارديبهشت ماه 98 در اين استان 882.3 ميلي متر گزارش شده است كه نسبت به مدت مشابه سال پيش 780 ميلي متر افزايش يافته است.
ميزان بارش باران ثبت شده در ايستگاه هاي هواشناسي اين استان از ابتداي مهر تا 29 ارديبهشت ماه در ياسوج 1221.6، سي سخت 1090.7، دهدشت 840.7، دوگنبدان 668.7، ليكك 710.7 و امامزاده جعفر 761.6 ميلي متر بوده است.
سايت هواشناسي «اكيوودر» كه به بررسي وضعيت جوي مي پردازد جزئيات پيش بيني هواشناسي روزهاي آينده در كهگيلويه و بويراحمد را اعلام كرده است.

** وضعيت آب و هوايي ياسوج
براساس داده هاي سايت هواشناسي اكيوودر در شهر ياسوج تا يك ماه آينده بارش قابل توجهي پيش بيني نمي شود.
حجم بارش پيش بيني شده براي اين شهر طي يك ماه آينده در مجموع در حد پنج ميلي متر خواهد بود.
طي اين مدت بيشينه دماي ياسوج با هفت درجه افزايش به 33 درجه سانتي گراد خواهد رسيد.
حداقل دماي شهر ياسوج تا يك ماه آينده با افت 6 تا هفت درجه اي در اواسط خردادماه به مدت 10 روز به 12 درجه سانتي گراد كاهش خواهد يافت.

** پيش بيني هواي گچساران
طبق گزارش سايت جهاني اكيوودر طي يك ماه آينده براي گچساران بارندگي پيش بيني نمي شود.
در اين مدت حداكثر دما با 2 درجه افزايش و حداقل دما با 6 درجه افزايش در گچساران به ترتيب به 38 درجه سانتي گراد و 26 درجه سانتي گراد خواهد رسيد.
در يك ماه آينده طي 2 تا سه روز،گچساران دماي بالاي 40 درجه سانتي گراد را تجربه خواهد كرد.

** وضعيت هواي دهدشت
در بيشتر روزهاي ماه آينده آسمان شهر دهدشت آفتابي خواهد بود همچنين طبق پيش بيني هاي سايت اكيوودر بارش قابل ذكري در اين منطقه رخ نخواهد داد.
بيشترين و كمترين دماي شهر دهدشت با افزايش 6 تا هفت درجه اي به ترتيب به 36 درجه سانتي گراد و 24 درجه سانتي گراد خواهد رسيد.

** پيش بيني جوي لنده
براساس گزارش سايت اكيوودر طي يك ماه آينده در شهر لنده بارندگي پيش بيني نمي شود و در بيشتر روزها آسمان اين منطقه آفتابي و در پاره اي اوقات بصورت كمي تا قسمتي ابري خواهد بود.
همچنين تا يك ماه آينده شهرستان لنده در برخي اوقات هواي گرمي را در پيش رو دارد كه در آنها دما به بيش از 40 درجه سانتي گراد خواهد رسيد.

** وضعيت جوي سي سخت
براي شهر سي سخت طبق گزارش سايت اكيوودر طي يك ماه آينده بارش قابل توجهي پيش بيني نمي شود.
در اين مدت بيشتر روزها آسمان صاف و آفتابي بوده و در پاره اي اوقات كمي تا قسمتي ابري خواهد شد.
براي شهر سي سخت در بعضي از روزها احتمال رگبار و رعد و برق دور از انتظار نخواهد بود.
طي يك ماه آينده در شهر سي سخت بيشترين دماي هوا با 12 درجه افزايش به 28 درجه سانتي گراد خواهد رسيد.
كارشناس اداره كل هواشناسي كهگيلويه و بويراحمد نيز گفت: براساس نقشه هاي هواشناسي امروز سه شنبه در برخي مناطق استان بارش هاي پراكنده، گاهي همراه با رگبار و رعد و برق،افزايش سرعت باد و گرد و غبار پيش بيني مي شود.
ولي بهره مند اظهار داشت: در 24 ساعت گذشته ليكك با بيشينه دماي 35. 5 درجه سانتي گراد و ياسوج با حداقل دماي 8.8 درجه سانتي گراد به ترتيب گرم ترين و سردترين نقاط استان بودند.
بهره مند تصريح كرد: در 24 ساعت گذشته حجم بارندگي در شهرستان ليكك 6.8 ميلي متر و ياسوج 1 ميلي متر ثبت شده است و در ديگر نقاط استان بارندگي گزارش نشد.
بطور كلي در اغلب نقاط كهگيلويه و بويراحمد براساس پيش بيني هاي انجام شده طي يك ماه آينده بارش قابل توجهي رخ نخواهد داد و در اين مدت پديده غالب براي جو استان افزايش دما است هرچند كه احتمال تغيير در پيش بيني هاي به عمل آمده دور از انتظار نيست.
/6110/9928

سرخط اخبار استان‌ها