۲۸ آذر ۱۳۹۷، ۲۲:۰۶
کد خبر: 83140953
T T
۰ نفر
افراد ناشناس مجسمه آریوبرزن را در یاسوج آتش زدند

یاسوج- ایرنا- افراد ناشناس چهارشنبه شب مجسمه آریو برزن سردار معروف ایرانی را در ورودی جنوبی و در میدانی به همین نام در منطقه اكبرآباد شهر یاسوج آتش زده و متواری شدند.

رئیس سازمان فضای سبز شهرداری یاسوج با تایید این خبر به خبرنگار ایرنا گفت: ساعت 19 روز چهارشنبه گزارشی مبنی بر آتش سوزی مجسمه آریوبرزن در ورودی شهر شهر یاسوج دریافت كردیم.
فرشاد صادقی افزود: نیروهای آتش نشانی بلافاصله به میدان و محل حادثه اعزام شدند و از پیش روی آتش جلوگیری كرده و آتش سوزی مجسمه وسط میدان را مهار كردند.
وی ادامه داد: در این آتش سوزی قسمت هایی از بدنه مجسمه آسیب دیده است.
صادقی گفت: تاكنون فرد یا افرادی برای آتش زدن مجسمه آریوبرزن شناسایی و یا دستگیر نشده اند و انگیزه آتش سوزی نیز مشخص نیست .
وی با بیان اینكه جنس مجسمه آریوبرزن از فایبرگلاس است ،گفت: آتش نشانی به موقع در محل حادثه حاضر شدو آتش سوزی را مهار كرد در غیر این صورت بدنه مجسمه در آتش از بین می رفت.
صادقی ادامه داد: در هفته های گذشته شهرداری یاسوج زیباسازی فضا ها و بناهای عمومی شهر یاسوج برای استقبال از نوروز را آغاز كرده بود و قرار بود مجسمه آریوبرزن رنگ آمیزی و نورپردازی شود.
آریوبرزن نام یكی از سردار ایرانی هخامنشی و ساكن منطقه كنونی كهگیلویه وبویراحمد بود كه در برابر حمله سپاه اسكندر مقدونی در جنوب غرب ایران برای فتح تخت جمشید ایستادگی كرد و خود و سربازانش تا آخرین نفر كشته شدند.
مجسمه آریوبرزن زمستان سال 89 در میدانی كه سه سال پیش از آن با همین نام در ورودی شهر یاسوج ساخته شده بود نصب شد. جانشین انتظامی فرماندهی انتظامی كهگیلویه و بویراحمد در اطلاعیه ای برای رسانه های استان گفت : در ساعت 18.40شب در تماس تلفنی مردم با مركز فوریت های پلیسی 110، خبری مبنی بر آتش سوزی در میدان آریوبرزن شهر یاسوج دریافت شد كه عوامل گشت 110 در محل حاضر شدند و آتش سوزی توسط نیروهای آتش نشانی در كمترین زمان مهار شد.
سرهنگ كیقباد مصطفایی افزود: بنظر می رسد فرد یا افرادی كه هویت آنان مشخص نیست با پرتاب مواد آتش زا سعی در آتش زدن مجسمه داشتند كه این مجسمه مورد آتش سوزی جزئی قرار گرفت.
وی گفت كه موضوع توسط نیروی انتظامی در حال پیگیری است.
9929/1662

سرخط اخبار استان‌ها