۲ شهریور ۱۳۹۷، ۱۴:۴۷
کد خبر: 83010394
T T
۰ نفر
ساخت جنگنده‌هاي كوثر نماد مديريت جهادي و خودباوري است

ايلام - ايرنا - نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه ايلام گفت: ساخت جنگنده‌هاي كوثر نماد مديريت جهادي و خودباوري است و اين توانمندي ها بايد در جهت حل مشكلات اقتصادي نيز بكار گرفته شود.

به گزارش ايرنا، حجت الاسلام و المسلمين محمدنقي لطفي در خطبه‌هاي نماز جمعه شهر ايلام اضافه كرد: جواناني كه توانستند هواپيماي جت بمب افكن با تكيه بر توان و تجهيزات بومي توليد كنند حتما توانايي حل مشكلات اقتصادي را نيز دارند.
وي تاكيد كرد: وقتي با تمام مشكلات اقتصادي و تحريم‌‌هاي وسيع و ظالمانه دشمنان، جت جنگنده و موشك‌هاي دوربرد در كشور ساخته مي شود و در دانش هسته‌اي و پزشكي نيز پيشرفت داشته داريم چرا بايد در مسائل اقتصادي با مشكل مواجه باشيم.
وي يادآور شد: اگر تمام امكانات داخلي براي حل مشكلات اقتصادي فراهم شود اما مديريت انقلابي وارد ميدان نشود بدون ترديد مشكلات همچنان حل نشده باقي خواهد ماند.
امام جمعه ايلام گفت: مجلس شوراي اسلامي بايد به وظايف نظارتي خود در زمينه توزيع دلار توسط بانك مركزي عمل كند زيرا وظيفه ذاتي، سازماني و قانوني مجلس نظارت دقيق بر عملكرد دولت‌ و نهاد‌ها و سازمان‌هاي وابسته به دولت است.
حجت الاسلام لطفي افزود: از نمايندگان مجلس در خانه ملت سوال مي‌كنيم و به طور قطع يكي از مطالبات اصلي موكلين شما اين است كه چرا منابع ارز و طلاي كشور به تاراج رفت.
وي تاكيد كرد: نمايندگان ملت بايد نهاد يا مسئولي كه مانع نظارت مجلس در مساله ارز شد را به مردم معرفي كنند و مشكلات كشور را به صورت شفاف و بدور از تناقض گويي و متهم كردن يكديگر به اطلاع مردم برسانند.
حجت الاسلام لطفي گفت: مساله بدحجابي در شهر ايلام از جمله مناطق تفريحي و پارك‌ها نگران كننده است و اين موضوع سبب نگراني مردم متدين و ديندار شده است.
وي افزود: دستگاه هاي انتظامي و امنيتي و ستادهاي امر به معروف و نهي از منكر به وظايف قانوني خود عمل كنند و اگر امروز اين وضع جلوگيري نشود فردا دير است.
امام جمعه ايلام با گراميداشت هفته دولت و سالروز شهادت شهيدان رجايي و باهنر، اضافه كرد: مسئولان دولتي در اين هفته خدمات دولت را در عرصه هاي مختلف به اطلاع مردم برسانند.
حجت الاسلام لطفي افزود: بي اعتمادي به آمريكا و تاكيد بر توان داخلي راهبرد رهبري در روابط بين المللي است و معظم له در همه سال‌ها بر آن تاكيد فرمودند و اكنون صحت آن براي همه ثابت شده است.
وي يادآور شد: معظم له در سال 92 در اجتماع عظيم زائران حرم رضوي فرمودند آمريكايي‌ها مدتي است از طرق گوناگون پيام مي‌دهند كه خواهان مذاكره جداگانه با ايران در خصوص موضوع هسته‌اي هستند اما من بر اساس تجربه‌هاي گذشته به چنين گفت وگوهايي خوشبين نيستم.
6032/6034

سرخط اخبار استان‌ها