۱ خرداد ۱۳۹۷، ۱۹:۵۰
کد خبر: 82923235
T T
۰ نفر

بارش باران موجب آبگرفتگی معابر در اردبیل شد

۱ خرداد ۱۳۹۷، ۱۹:۵۰
کد خبر: 82923235
بارش باران موجب آبگرفتگی معابر در اردبیل شد

اردبیل - ایرنا - وقوع توفان تندری بهاری كه با بارش شدید باران و با غرش آذرخش های پی در پی همراه بود در عصر اولین روز خرداد موجب آبگرفتگی معابر شهر اردبیل شد.

به گزارش ایرنا ، در حالی كه ساكنان اردبیل یك ظهر بطور نسبی گرم را سپری كرده بودند شكل گیری و گسترش سریع ابرهای توفانزای Cb از كرانه های جنوب غرب آسمان سبب تیرگی فضای شهر شد و از حوالی ساعات 18 با وقوع آذرخش هایی رگبار باران آغاز شد.
شدت ناپایداری های جوی به اندازه ای بود كه در دقایق اولیه بارش رگباری آبگرفتگی های مقطعی ، تردد خودروها و وسایط نقلیه را در برخی گذرگاههای شهر بویژه میدان ها و خیابان های پست دچار اختلال كرده است.
ماموران شهرداری به همراه جمعی از اهالی و مغازه داران حاشیه خیابان های شهر اردبیل در حال كمك به رفع آبگرفتگی معابر هستند.
از خسارات احتمالی این آشفتگی های جوی كه در بعضی محله های شهر اردبیل با دانه های پراكنده تگرگ همراه بود تاكنون خبری دریافت نشده است.
بارندگی رگباری همچنان در اردبیل ادامه دارد ولی از شدت آن كاسته شده است.
هواشناسی برای امروز و فردا در ساعات عصر و اوایل شب وقوع رگبار و رعد و برق پراكنده و برای روز جمعه پیش رو وزش گرمباد در مناطق مركزی و جنوبی استان اردبیل پیش بینی كرده است.
اردبیل به خاطر موقعیت جغرافیایی از هوای بسیار متغیر برخوردار است. سالخوردگان این دیار 40روز از فصل بهار یعنی دهم اردیبهشت تا 20 خرداد را در زبان تركی قیرخ ایكیندی (40 بعداز ظهر) نامیده اند و بر این باورند كه در عصرهای این بازه توفان تندری در منطقه به وقوع می پیوندد.
6016/6019

سرخط اخبار استان‌ها