پنج شهرستان استان اردبیل در وضعیت بحرانی فضای آموزشی قرار دارند

اردبیل - ایرنا - مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان اردبیل اعلام کرد: پنج شهرستان این استان در وضعیت بحرانی تامین فضای آموزشی قرار دارند و سرانه فضای آموزشی در آنها پایین‌تر از میانگین کشوری است.

به گزارش ایرنا، وضعیت سرانه فضای آموزشی در پنج شهرستان اردبیل، پارس‌آباد، اصلاندوز، خلخال و مشگین‌شهر استان اردبیل به علت مهاجرت و تغییر ترکیب جمعیتی در سطح استان در وضعیت قرمز قرار گرفته است.

سرانه فضای آموزشی در استان اردبیل ۴.۲ متر مربع و حدود یک متر مربع کمتر از میانگین کشوری اعلام شده، این در حالی است که سرانه فضای آموزشی در شهرستان اردبیل که پذیرای نیمی از جمعیت ۲۶۵ هزار نفری دانش آموزان استان می باشد، کمتر از ۲ متر مربع است.

۲ نوبته شدن مدارس، تراکم بالای برخی کلاس‌های درس و نیز بروز مشکل در تامین معلم و مربی آموزشی از جمله عوارض کمبود فضای آموزشی در سطح استان اردبیل ذکر شده است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان اردبیل روز دوشنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا گفت: هم‌اینک پنج شهرستان اردبیل، پارس‌آباد، خلخال، مشگین‌شهر و اصلاندوز در تامین فضای آموزشی مورد نیاز با مشکل جدی مواجه هستند به طوری که همه مدارس شهری این شهرستان‌ها ۲ نوبته اداره می شود.

بهزاد محمدی، تامین کمبود فضای آموزشی در تمامی نقاط بحرانی استان اردبیل را دغدغه همه مسئولان ارشد استان ذکر کرد و افزود: شهر اردبیل برای تک نوبتی شدن مدارس نیاز به یک هزار کلاس درس جدید دارد تا به این طریق به میانگین کشوری برسد و در سال‌های آینده نیز عملیات احداث کلاس درس جدید باید متناسب با افزایش جمعیت مرکز استان ادامه یابد.

وی بیان کرد: سرانه فضای آموزشی در شهر اردبیل از میانگین کشوری پایین‌تر است و با وجود جهش چهار برابری اعتبارات مدرسه‌سازی در دولت سیزدهم، این کمبود و کسری فضای آموزشی در استان اردبیل تامین و جبران نشده است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان اردبیل هدایت ۱۵ درصد اعتبارات استانی به سمت احداث مدارس را اقدام خوب استاندار اردبیل برای جبران کمبود فضای آموزشی در این استان عنوان کرد و ادامه داد: استان اردبیل در تامین فضای آموزشی در روستاها مشکل جدی ندارد ولی پنج شهر استان دارای کمبود جدی فضای آموزشی هستند.

به گزارش ایرنا، در سال تحصیلی جاری بیش از ۲۶۵ هزار دانش‌آموز در ۱۱ هزار و ۸۰۰ کلاس درس و با راهنمایی و هدایت ۱۸ هزار و ۵۰۰ معلم و فرهنگی مشغول تحصیل هستند ولی به گفته کلام‌الله صفری ، مدیرکل آموزش و پروش استان اردبیل، به علت افزایش شمار دانش‌آموزان و فرسوده بودن تعدادی از مدارس موجود، این استان نیاز به ۶ هزار و ۸۰۰ کلاس درس جدید دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha