۲۷ فروردین ۱۳۹۸، ۸:۴۷
کد خبر: 83280018
T T
۰ نفر
فرماندارفومن: ارائه تسهيلات توسعه اشتغال جوانان تسريع شود

رشت - ايرنا - فرماندار شهرستان فومن بر لزوم تسريع در ارائه تسهيلات براي توسعه اشتغال و كسب و كار جوانان تأكيد كرد.

گزارش روز سه شنبه روابط عمومي فرمانداري فومن به ايرنا حاكيست؛ محمود قاسم نژاد در جلسه ستاد ساماندهي جوانان شهرستان فومن بيان داشت: دستگاه هاي متولي در شهرستان ها و اداره ها بايد با برنامه ريزي مناسب براي جوانان در راستاي رفع اين نيازها اقدام كنند.
وي با اشاره به انتظارات جوانان از مسئولان و دست اندركاران، اداره هاي شهرستان را موظف به توجه به اين نيازها دانست و افزود: در سفر اخير دكتر نوبخت به گيلان ، يك هزار و 310 ميليارد تومان به استان گيلان اختصاص خواهد يافت كه يك هزار و يكصد ميليارد تومان در قالب تسهيلات بانكي ارائه خواهد شد.
فرماندار فومن گفت كه از اين اعتبارات، 165 ميليارد تومان تسهيلات مختص بخش گردشگري است و با توجه به ظرفيت گردشگري شهرستان و حضور جوانان فعال در اين بخش، قابل استفاده است همچنين 26 ميليارد تومان از اين اعتبار به تاسيس شركت هاي دانش بنيان اختصاص دارد كه به جهت نقش پررنگ جوانان در اين شركت ها، قابل تخصيص به جوانان مستعد و دانش آفرين مي باشد.
نماينده عالي دولت در شهرستان ضمن اشاره به 373 ميليارد تومان تسهيلات در بخش صنعت، معدن و تجارت افزود: در زمينه كشاورزي نيز به ويژه توسعه گلخانه ها، آبزيان و ... جوانان تحصيلكرده مي توانند از اين تسهيلات جهت توسعه اشتغال و كسب و كار خود استفاده كنند.
همايش جوانان برتر فومن در سال 1398 بين 28 فروردين تا سوم ارديبهشت ماه مقارن با هفته جوان برگزار خواهد شد و برترين نخبگان جوان شهرستان در عرصه هاي مختلف معرفي مي شوند.
شهرستان فومن با دو بخش مركزي و سردارجنگل، در 25 كيلومتري غرب مركز استان گيلان واقع است.
7296/2007/

سرخط اخبار استان‌ها