۵ اسفند ۱۳۹۷، ۱۳:۵۷
کد خبر: 83220693
T T
۰ نفر
شمار گردشگران نوروزي به گيلان افزايش مي يابد

لاهيجان - ايرنا - معاون گردشگري اداره كل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري گيلان گفت: طبق پيش بيني هاي انجام شده، شمار مسافران به استان در نوروز پيش رو افزايش مي يابد و لازم است تمهيدات لازم در اين خصوص انديشيده شود.

حميدرضا آذرپور روز يكشنبه در مصاحبه اختصاصي با خبرنگار ايرنا در لاهيجان افزود: با توجه به گران شدن ارز و كاهش تمايل هموطنان به سفرهاي خارج از كشور و نيز تبليغات مناسب انجام شده در معرفي ظرفيت هاي گيلان، پيش بيني مي كنيم امسال شاهد افزايش ورود گردشگر در كشور و از جمله اين استان باشيم.
وي با اشاره به فراهم بودن سفر به گيلان از طريق جاده و آزادراه و نيز آماده شدن حمل و نقل ريلي به استان در نوروز امسال ادامه داد: يكي از شاخص هاي توسعه در حوزه گردشگري، فراهم سازي و تسهيل مسيرهاي ترددي است كه گيلان گام هاي موثري در اين زمينه برداشته است.
به گفته معاون گردشگري اداره كل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري گيلان ، امسال ظرفيت جديدي به نام بومگردي، به ظرفيت هاي اقامتي و گردشگري استان اضافه شده و شرايط به گونه اي است كه بتوانيم از ظرفيت روستاها به عنوان ظرفيت كمتر شناسايي شده استفاده كنيم و در كنار آن اقتصاد روستا متحول شده و با احياي فرهنگ ، آداب و رسوم فراموش شده در روستاها اين شرايط به اشتغال پايدار در مناطق روستايي منجر شود.
وي با اشاره به برنامه ريزي هاي انجام شده براي ساخت دو هزار واحد بوم گردي در استان تا پايان برنامه ششم توسعه افزود: هم اكنون بيش از 700 موافقت اصولي براي احداث واحدهاي بوم گردي صادر شده كه بخش عمده آن به بانك ها معرفي شده و تسهيلات دريافت كرده اند.
آذرپور تاسيسات بوم گردي داراي پروانه بهره برداري را داراي ظرفيت اشتغالزايي مناسبي خواند و گفت: اين موضوع، بستر خوبي براي هموطنان و نيز گردشگران خارجي علاقه مند زندگي در طبيعت و روستاهاي گيلان است.
به گزارش ايرنا هشت ميليون و 804 هزار و 313 نفر در نوروز 97 در گيلان اقامت گزيدند. همچنين طي زمان يادشده، يك ميليون و 536 هزار و 345 خودرو وارد گيلان شد.
در زمان حاضر دو هزار و 37 واحد تاسيسات گردشگري شامل 97 هتل، 34 هتل آپارتمان ،72 مجتمع گردشگري ، 49 مهمانپذير، يك هزار و 413 خانه مسافر ،17مجتمع سرگرمي تفريحي، هشت واحد بومگردي،12 اسكله مسافربري، 317 واحد بين راهي و 28 اسكله گردشگري دريايي در گيلان فعال است.
شش هزار و 32 نفر شاغل در تاسيسات گردشگري استان شاغل هستند كه از اين تعداد چهار هزار و 926 نفر مرد و يك هزار و 106نفر را بانوان تشكيل مي دهند؛ يك هزار و 70 اثر تاريخي از گيلان نيز به ثبت ملي رسيده و 80 رشته صنايع دستي در استان فعال است.
6029/2007/

سرخط اخبار استان‌ها