۲ بهمن ۱۳۹۷، ۱۶:۱۳
کد خبر: 83180223
T T
۰ نفر
برای شناسایی صنعتگران واقعی اهتمام داریم

رشت- ایرنا-مدیرعامل شركت شهرك های صنعتی گیلان گفت: برای احیای واحدهای راكد صنعتی و شناسایی صنعتگران واقعی استان اهتمام داریم.

احمد علی شهیدی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: برای شناسایی صنعتگران واقعی و برخورد با افراد به ظاهر صنعتگر و احیای واحدهای صنعتی راكد استان تمام تلاش خود را در جهت رشد و تعالی صنایع كوچك به كار گرفتیم و سال آینده با همت و تلاش مضاعف در این مسیر گام برخواهیم داشت.
وی بیان كرد : صنایع كوچك با سرمایه كم می تواند شرایط ایجاد اشتغال و تولید در كشور را فراهم آورد و به همین منظور حمایت از صنایع كوچك تاثیر زیادی در چرخه اقتصادی كشور دارد .
وی افزود : واحدهایی كه مشكل كمبود تامین وثیقه دارند ، می توانند در صورت داشتن شرایط لازم از خدمات صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع كوچك تا سقف 30 میلیارد ریال استفاده كنند .
شهیدی اضافه كرد : صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع كوچك با بانك های مختلفی نیز تفاهم نامه همكاری امضاء كرده است و تسهیلات قابل پرداخت ، به منظور فعالیت تولیدی و یا صادراتی در كشور می باشد كه این صندوق به موجب اساسنامه منعقد شده موظف است امكان توسعه صنایع كوچك را در كشور فراهم سازد .
مدیرعامل شركت شهرك های صنعتی گیلان در باره صندوق ضمانت سرمایه گذاری گفت : صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع كوچك سازمانی حمایتی است كه نقش پشتیبانی در ایجاد و توسعه صنایع كوچك و شهركها و نواحی صنعتی كشور را در چهارچوب سیاست های كلی وزارت صنعت ، معدن و تجارت به منظور افزایش سهم صنعت به ویژه صنایع كوچك در تولید ناخالص كشور با استفاده از منابع داخلی بر عهده دارد .
وی تصریح كرد: متاسفانه حضور افراد غیر صنعتگر در این عرصه و دریافت تسهیلات از بانكها با مجوزهای صنعتی و عدم پرداخت اقساط موجب ایجاد حس بی اعتمادی از سوی بانكها نسبت به بخش صنعت شده است ؛ از اینرو با مدیریتی مناسب برای شناسایی صنعتگران واقعی و احیای واحدهای راكد اهتمام داریم .
شركت شهرك های صنعتی گیلان در حال حاضر دارای 36 موقعیت و عرصه صنعتی مصوب است كه 33 موقعیت آن در دست بهره برداریست؛ یك هزار و 761 هكتار مساحت اراضی در اختیار شركت شهرك های صنعتی گیلان می باشد كه از این میزان، یك هزار و 319 هكتار آن بخش عملیاتی، 517 هكتار مساحت اراضی واگذار شده و 869 هكتار مساحت اراضی صنعتی قابل واگذاری است.
بیش از سه هزار و یكصد واحد صنعتی فعال اعم از داخل و یا خارج از شهرك ها و نواحی صنعتی در استان وجود دارد.
7296 /6030

سرخط اخبار استان‌ها