۲۳ شهریور ۱۳۹۷، ۱۰:۴۲
کد خبر: 83032831
T T
۰ نفر
همايش شيرخوارگان حسيني در 50 بقعه متبركه گيلان برگزار شد

رشت - ايرنا - همايش شيرخوارگان حسيني امروز (جمعه) همزمان با سراسر كشور در 50 بقعه متبركه و امام زاده استان گيلان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ايرنا، همايش شيرخوارگان حسيني در نخستين جمعه ماه محرم همانند سال هاي گذشته با حضور مادران و فرزندان خردسال آنان در بقاع متبركه و امام زادگان استان گيلان برگزار شد.
در اين همايش مادران با پوشاندن لباس سبز و بستن سربندهايي با نام ياحسين و علي اصغر بر پيشاني شيرخوارگان خود به ياد طفل شيرخوار امام حسين (ع) به عزاداري و سوگواري پرداختند.
همايش شيرخوارگان حسيني در رشت مركز استان گيلان نيز در بقعه متبركه امام زاده هاشم رشت با مداحي و نوحه خواني برگزار شد.
حضرت علي اصغر عليه السلام طفل شيرخوار امام حسين (ع) كوچكترين شهيد كربلاست كه در صحراي كربلا لب تشنه و بر روي دستان پدر بزرگوارش امام حسين به شهادت رسيد.
مديركل اوقاف و امور خيريه استان گيلان گفت: همايش شيرخوارگان حسيني يكي از مناسك مذهبي بزرگداشت عاشوراست كه به ياد كودكان شهيدشده در روز عاشورا از سوي مسلمانان در ايران و ساير كشورها در نخستين جمعه ماه محرم برگزار مي شود.
حجت الاسلام ستار عليزاده در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: همايش شيرخوارگان حسيني يكي از برنامه هاي طرح سوگواره بصيرت عاشورايي است كه امروز همزمان با سراسر كشور در 50 بقعه متبركه و امام زاده استان با حضور پرشور مادران و فرزندان شيرخوار آنان برگزار شد.
طرح سوگواره بصيرت عاشورايي از اول ماه محرم با هدف تبيين جايگاه حكومت اسلامي و نقش ولايت فقيه در اداره جامعه اسلامي، بيان صحيح وقايع نهضت حسيني و روشنگري نسبت به خرافات و انحرافات و اجراي صحيح و امينانه نيات واقفان خيرانديش در حوزه سيدالشهدا در امام زادگان و بقاع متبركه گيلان به اجرا درآمده است.
بر اساس آخرين آمار، استان گيلان داراي بيش از 900 بقعه و افزون بر سه هزار موقوفه و 20 هزار رقبه است.
امروز چهارمين روز از ماه محرم و ايام سوگواري اباعبدالله حسين (ع) است.
7286/2007

سرخط اخبار استان‌ها