۳۰ تیر ۱۴۰۲، ۱۰:۴۳
کد خبرنگار: 1459
کد خبر: 85176163
T T
۸ نفر

برچسب‌ها

همایش شیرخوارگان حسینی در گیلان برگزار شد

۳۰ تیر ۱۴۰۲، ۱۰:۴۳
کد خبر: 85176163
همایش شیرخوارگان حسینی در گیلان برگزار شد

رشت _ ایرنا _ همایش بزرگ شیرخوارگان حسینی امروز "جمعه" در سومین روز از ماه محرم همزمان با سراسر کشور در فضایی معنوی و پرشور در شهرستان های مختلف استان گیلان برگزار شد.

.به گزارش خبرنگار ایرنا، همایش شیرخوارگان حسینی امسال نیز همانند سال های گذشته در نخستین جمعه ماه محرم به یاد حضرت علی اصغر (ع) شهید ۶ ماهه کربلا با حضور پرشور مادران و کودکان شیرخوار در مساجد، امام‌زادگان و مصلی‌های سراسر استان گیلان برگزار شد.

مادران با پوشاندن لباس سبز به کودکان شیرخوار خود و با بستن پیشانی بندهایی با عنوان یا علی اصغر، یا حسن (ع) و یا زینب (س) در این همایش بزرگ شرکت کردند و در حالیکه فرزندشان را در آغوش داشتند با سرودن لالایی‌های محلی یاد شهید ۶ ماهه دشت کربلا حضرت علی اصغر (ع) را گرامی داشتند.

بانوان گیلانی شرکت کننده در همایش شیرخوارگان حسینی (ع) به همراه کودکان خود، عشق و ارادت شان را به شهدای کربلا به نمایش گذاشتند و به یاد شهیدان مظلوم واقعه کربلا اشک ریختند و برای فرج منجی عالم بشریت امام زمان (عج) دعا کردند.

همایش شیرخوارگان حسینی در رشت مرکز گیلان نیز با سخنرانی آیت الله رسول فلاحتی امام جمعه رشت و نماینده ولی فقیه در گیلان در مصلی امام خمینی (ره) این شهر و با حضور پرشور مادران به همراه فرزندان خردسال برگزار شد، شرکت کنندگان در این مراسم به یاد حضرت علی اصغر (ع) نوای لالایی سردادتد و عزاداری کردند.

مداحان، ذاکران اهل بیت علیه السلام و سخنرانان در همایش شیرخوارگان حسینی به ذکر مصیبت پرداختند و در ارتباط با حوادث کربلا و مظلومیت اباعبدالله حسین (ع) سخنرانی کردند.

همایش شیرخوارگان حسینی حرکتی عظیم در راستای تربیت سربازان امام زمان (عج) است و همه ساله به یاد کودکان شهید قیام کربلا در نخستین جمعه ماه محرم برگزار می شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha