۲۸ فروردین ۱۳۹۷، ۱۷:۵۵
کد خبر: 82889271
T T
۰ نفر

14 اثر در جشنواره نمايشنامه نويسي آستارا داوري مي شود

۲۸ فروردین ۱۳۹۷، ۱۷:۵۵
کد خبر: 82889271
14 اثر در جشنواره نمايشنامه نويسي آستارا داوري مي شود

آستارا - ايرنا - دبير جشنواره نمايشنامه نويسي رودو آستارا گفت: 10 هنرمند از استان گيلان، 14 اثر به دبيرخانه اين جشنواره ارسال كرده اند و نتايج داوري آنها تا نيمه اول ارديبهشت ماه طي آئين اختتاميه اعلام خواهد شد.

فريدون سخي كار روز سه شنبه در مصاحبه با خبرنگار ايرنا اظهار داشت: فراخوان اين جشنواره استاني در موضوعات آزاد، مشكلات انسان معاصر و مضامين بومي و اخلاقي از دبيرخانه آن در آستارا منتشر شده بود و آثار ارسالي از خارج استان، به داوري گذاشته نشد.
وي با اشاره به اين كه نام اين جشنواره از عنوان قله اي در آستارا گرفته شده است افزود: اين رويداد فرهنگي براي نخستين بار در غرب استان گيلان برگزار مي شود و آثار برگزيده آن در قالب كتاب چاپ خواهد شد.
سيامك حسن زاده مسئول انجمن نمايش شهرستان آستارا نيز گفت: بيشتر نمايش ها در آستارا به صورت كارگاهي و بدون استفاده از نمايشنامه اجرا مي شود و اين جشنواره مي تواند افق جديدي را براي فعالان عرصه نمايش باز كند.
وي از برگزاري جشنواره ملي نمايش هاي آئيني و سنتي آستارا در تابستان 97 خبر داد و بيان كرد: اين جشنواره در آمفي تئاتر روباز طرح سالمسازي سفير اميد به مدت پنج روز با ويژه برنامه هاي فرهنگي و هنري برگزار خواهد شد.
وي افزود: انجمن نمايش آستارا بعد از حدود 10 سال، فعاليت مجدد خود را با ابتكار آغاز كرده است و به زودي هيات نظارت بر نمايش اين شهرستان از بين پيشكسوت ها و تحصيلكرده هاي آن انتخاب خواهد شد.
شهرستان بندر آستارا با 91 هزار نفر جمعيت در منتهي اليه غرب استان گيلان واقع شده است و 400 هنرمند در هفت انجمن هنري اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي آن فعاليت مي كنند.
7105 / 7124 /6030

سرخط اخبار استان‌ها