۶ مهر ۱۳۹۵، ۱۶:۵۳
کد خبر: 82246286
T T
۰ نفر
گراميداشت روز خانواده در آستارا با تاكيد بر صميميت زوجين

آستارا - ايرنا - روز خانواده و تكريم بازنشستگان با حضور جمعي از فرهنگيان آستارا با برگزاري برنامه هاي متنوع و تاكيد بر صميميت زن و شوهر، در اين شهرستان گرامي داشته شد.

به گزارش خبرنگار ايرنا سرپرست اداره تبليغات اسلامي شهرستان آستارا روز سه شنبه در اين آيين گفت: خانواده به عنوان نخستين و مهم‌ترين كانون تربيت فرزندان در دين اسلام از اهميت زيادي برخوردار است و مطابق دستورات ديني مهم‌ترين روش تشويق فرزندان به نماز، محبت كردن و توجه به روحيات آنان است.
حجت الاسلام ابراهيم حاتمي افزود: هر فردي اولين تاثيرات محيطي را از خانواده دريافت مي كند و حتي تاثيرپذيري از ساير محيط ها نيز مي‌تواند نشات گرفته از محيط خانواده باشد.
مدير آموزش و پرورش آستارا نيز در اين آئين گفت: توجه به تربيت فرزندان در خانواده ها اهميت زيادي دارد و والدين در كنار معلمان مي توانند در دستيابي به هدف هاي متعالي آموزش و پرورش تاثيرگذار باشند.
محمد جعفر هاشمي افزود: برگزاري دوره هاي آموزشي تحكيم بنيان خانواده در مدارس ضروري است و علي (ع) و فاطمه (س) به لحاظ اخلاص و سادگي، بهترين الگوهاي زندگي هستند.
فرامرز اكبريان روانشناس و مدرس دانشگاه هاي شهرستان آستارا نيز در اين آيين گفت: دوستي و محبت زوجين به همديگر دوام و بقاي زندگي را بيشتر مي كند و زندگي زناشويي بايد بر محور محبت ادامه يابد و اين مهرباني همواره مورد تاكيد ائمه اطهار (ع) بوده است.
شعر خواني، ارايه مقاله در موضوع خانواده و تجليل از سه بازنشسته آموزش و پرورش آستارا از جمله بخش هاي قابل توجه اين آيين بود.
آستارا با 86 هزار نفر جمعيت در غرب استان گيلان و در همسايگي جمهوري آذربايجان قرار دارد.
خبرنگار: يوسف هدايتي ** انتشاردهنده: اميرحسين كبيري
7105 / 7124/2007

سرخط اخبار استان‌ها