۱۹ آذر ۱۳۹۷، ۲۰:۰۱
کد خبر: 83129924
T T
۰ نفر
13هزار عضو داوطلب در هلال احمر فارس خدمت‌رساني مي‌كنند

شيراز-ايرنا- مدير عامل جمعيت هلال احمر استان فارس از داوطلبان اين جمعيت به عنوان ايثارگران بي ادعا ياد كرد و گفت: هم اينك 13 هزار عضو داوطلب در سامانه عضويت اين نهاد ثبت نام كرده اند و با آن همكاري دارند.

به گزارش ايرنا حسين درويشي، دوشنبه در آيين نكوداشت خدمات داوطلبانه در جمع مديران اين جمعيت در شيراز بيان داشت: اصل خدمات داوطلبانه يكي از اصول هفتگانه نهضت بين المللي صليب سرخ و جمعيت‌ ملي هلال احمر است از اين رو اعضا و داوطلبان، سرمايه هاي انساني و اجتماعي اين سازمان‌ هستند كه اقداماتشان گام موثري براي تحقق اهداف عالي اين نهضت انساني است.
وي افزود: روز جهاني داوطلب، فرصت بسيار ارزشمندي است تا نقش موثر اعضا و داوطلبان در دستيابي به اهداف ترسيم شده جمعيت هلال احمر مورد ارزيابي دو باره قرار گيرد.
نماينده ولي فقيه در استان فارس و امام جمعه شيراز هم در اين آيين با اشاره به اينكه منش داوطلبان جمعيت هلال احمر جلوه بارزي از فتوت و مردانگي است، اظهار داشت: آرامش جامعه با رفتار و روحيه داوطلبي و انسانيت محقق مي شود.
آيت‌الله لطف‌الله دژكام افزود: مردم جامعه با مشاهده رفتارهاي انساني، اميدوارتر مي شوند و به آن اهميت مي دهند همچنين فعاليت داوطلبانه رفتار انساني را در جامعه پاس مي دارد.
وي، خصلت بارز داوطلبان جمعيت هلال احمر را محبت ورزيدن توصيف كرد و گفت: فعاليت هاي داوطلبي ريشه در آيات قرآني دارد.
در اين آيين از داوطلبان برتر، كارشناسان امور داوطلبان شعب جمعيت هلال احمر و مركز استان و همچنين داوطلبان شركت كننده در ارايه خدمت به مردم سيستان و بلوچستان و زلزله زدگان كرمانشاه، تقدير شد.
پنجم دسامبر (چهاردهم آذر) به عنوان روز جهاني داوطلب نامگذاري شده است.
7375 /6118

سرخط اخبار استان‌ها