۲۱ مرداد ۱۳۹۷، ۱۲:۰۱
کد خبر: 82998513
T T
۰ نفر
استاد شطرنج: دیدار با كودكان معلول، حس خوبی به من داد

شیراز – ایرنا – استاد بزرگ و كاپیتان تیم ملی شطرنج ایران كه با كودكان معلول موسسه نرجس شیراز دیدار و با آنان شطرنج بازی كرد گفت:تاكنون از مراكز مختلفی بازدید كرده ام اما تنها دراین مركز بود كه احساس خوب و متفاوتی داشتم.

احسان قائم مقامی یكشنبه در حاشیه این دیدار كه به اتفاق اعضای باشگاهش صورت گرفت در گفت وگو با ایرنا اعلام كرد: فضای موسسه نرجس كه محل نگهداری كودكان معلول است، برای من تداعی كننده خانه پر از مهر و وفا بود.
وی ادامه داد:در تمام دنیا انسان هایی هستند كه آمده اند زندگی را برای دیگران زیباتر و قابل لمس تر كنند كه بدون شك مددیاران مركز نرجس شیراز از آن دسته انسان های آسمانی هستند كه هیچ زبانی نمی تواند بزرگی و عظمت كار آنها را توصیف كند.
ركورد دار گینس ادامه داد: كاركردن با افراد معلول ذهنی و جسمی كاری بسیار دشوار اما مشخص است كه در این مركز با نهایت عشق و علاقه از این امانت های الهی نگهداری می شود.
كاپیتان تیم ملی شطرنج ایران بیان كرد: طی یك ماه آینده مسابقه شطرنج با حضور شطرنجبازان مطرح كشور در حمایت از این كودكان در شیراز برگزار می شود و امیدواریم بتوانیم گامی موثر در زمینه حمایت از این عزیزان برداریم.
مسئول بخش نگهداری خیریه نرجس شیراز هم به ایرنا گفت: این موسسه از مراكز ممتاز و شاخص در كشور است كه با كمك خیرین توانسته است خدمات خوبی به این كودكان ارایه دهد.
غلامرضا كوثری افزود: حضور ورزشكاران،هنرمندان و افرادی از این دست كه در بین مردم محبوبیت دارند موجب خوشحالی این عزیزان می شود.
وی اضافه كرد: این بازدیدها می تواند سرمنشا اتفاقات خوب و خداپسندانه ای باشد و ازاینكه لبخندی بر روی لبان این كودكان نقش می بندد بزرگترین عبادت است.
كوثری از استاد بزرگ شطرنج ایران و دست اندركاران باشگاه قائم مقامی شیراز تقدیر كرد و گفت: انجام مسابقه شطرنج كشوری كه به نفع این كودكان برگزار می شود كاری است بزرگ كه تاكنون انجام نشده و ما نیز از برگزاری چنین مسابقاتی استقبال خواهیم كرد.
وی گفت: این موسسه یك لوح تقدیر به عنوان سفیر مهربانی به احسان قائم مقامی استاد بزرگ شطرنج ایران اهدا كرد.
موسسه خیریه نرجس شیراز در سال ۱۳۷۴ كار خود را رسما آغاز كرد.
این موسسه در زمینه نگهداری و توان بخشی معلولان ذهنی و جسمی فعالیت می كند.
7368 /1876

سرخط اخبار استان‌ها