۳۰ فروردین ۱۳۹۷، ۸:۳۹
کد خبر: 82890783
T T
۰ نفر

كارگاه تجربه هاي داستان نويسي در جهرم برگزار شد

۳۰ فروردین ۱۳۹۷، ۸:۳۹
کد خبر: 82890783
كارگاه تجربه هاي داستان نويسي در جهرم برگزار شد

شيراز- ايرنا- كارگاه تجربه‌ها و تمهيد‌هاي داستان ‌نويسي در جهرم با حضور امير‌حسين خورشيدفر نويسنده رمان تهراني ها به همت ساحل رحيمي‌پور، نويسنده رمان بيدار شدن به وقت وين و نويسندگان جهرمي برگزار شد.

به گزارش دريافتي پنجشنبه ايرنا اميرحسين خورشيد‌فر درباره اين كارگاه گفت: در اين كارگاه در بخش تئوريك موضوع تبار و ويژگي‌هاي قصه كوتاه است يعني همان فرمي كه آنتوان چخوف را به عنوان مبدا آن مي‌شناسيم اما تاريخ تطور آن عموما در ايالت متحده رقم خورده است.
نويسنده رمان تهراني ها گفت: در كارگاه تجربه‌ها و تمهيدهاي داستان‌ نويسي در جه‍رم به اين نيز پرداخته شد كه قصه كوتاه به زمان نظير به نظير با واقعيت، جزئي‌ پردازي، پرداخت حالت به جاي شخصيت‌ پردازي و همچنين تحقق عناصري چون اشتراك عيني، ويگنت و ....متكي است.
خورشيد فر با بيان اينكه در ايران كمتر ديده‌ است كه در كارگاه و متون آموزش قصه‎نويسي، تبار فرمال قصه كوتاه به طور دقيق معرفي و آموزش داده شود افزود: آنچه در ايران بر آن تاكيد مي‌شود، عناصر منسوخي مثل زاويه ديد بر مبناي صرف فعل و شخصيت‌ پردازي به اصطلاح خاكستري است كه مثل درس كلاس اول است و بيشتر براي شناخت ابتدايي و عمومي قصه مدرن كارايي دارد كه آن را هم ندارد.
كارگاه داستان باران جهرم با برگزاري 540 جلسه‌ هفتگي يكي از قديمي‌ترين كارگاه‌هاي داستان كشور و خاستگاه اصلي دوسالانه داستان كوتاه نارنج است.
جهرم در 193 كيلومتري جنوب شرقي شيراز است.
7375 / 1876

سرخط اخبار استان‌ها