۸ اسفند ۱۳۹۴، ۱۵:۴۴
کد خبر: 81982072
T T
۰ نفر
فرماندار شيراز: نتايج انتخابات اين شهرستان حداكثر  شنبه شب مشخص مي شود

شيراز- ايرنا- فرماندار شهرستان شيراز گفت: پيش بيني مي شود نتايج قطعي انتخابات پنجمين دوره مجلس خبرگان رهبري تا عصر امروز (شنبه) و نتايج انتخابات دهمين دوره مجلس شوراي اسلامي در اين شهرستان حداكثر شنبه شب مشخص شود.

حيدر عاليشوندي، شنبه در گفت و گو با ايرنا افزود: هم اينك شمارش آراي اين دو انتخابات در سايت تجميع آراي انتخابات شهرستان شيراز ادامه دارد.
وي با بيان اين كه حدود 50 درصد از واجدان شرايط راي دادن در شهرستان شيراز در انتخابات هفتم اسفند شركت كردند، اظهار داشت: مردم اين شهرستان مشاركت خوبي در انتخابات داشتند و مي توان گفت با بصيرت و آگاهي راي دادند و نه با احساسات.
عاليشوندي بيان كرد: انتخابات هفتم اسفند در اين حوزه انتخابيه يكي از منظم ترين، سالم ترين و بي حاشيه ترين انتخابات هاي برگزار شده در شهرستان شيراز بود.
رئيس هيات اجرايي انتخابات دهمين دوره مجلس شوراي اسلامي در حوزه انتخابيه شيراز گفت: برگزاري انتخابات هفتم اسفند با مشاركت آگاهانه مردم، بدون مسايل حاشيه اي و با امنيت كامل به عنوان برگ زريني در تاريخ سومين حرم اهل بيت (ع) در ايران اسلامي ثبت شد.
عاليشوندي ادامه داد: همه عوامل اجرايي انتخابات خود را امانتدار راي مردم دانسته و در عمل نيز از آراي مردم صيانت كردند.
فرماندار شيراز با اشاره به اخذ راي مردم در 682 شعبه در اين شهرستان اظهار كرد: از مردم شيراز به خاطر حضور آگاهانه و از اين كه براي شركت در انتخابات در برخي شعبه ها در صف هاي طولاني ايستادند، صميمانه تشكر مي كنم.
عاليشوندي، همچنين با قدرداني از فعاليت رسانه ها در تحقق مشاركت حداكثري، بيان داشت: صدور كارت خبرنگاري براي فعاليت خبرنگاران و عكاسان در روز برگزاري انتخابات از اقدامات كم نظير اين فرمانداري در سطح كشور بود و خبرنگاران با اين كارت اجازه حضور در همه شعبه هاي اخذ راي را داشتند و البته ممكن است در اين ميان، از شمار معدودي از شعبه ها برخورد شايسته اي هم مشاهده نشده باشد.
مديركل سياسي و انتخابات استانداري فارس پيشتر اعلام كرده بود، در انتخابات هفتم اسفند از جمعيت چهار ميليون و 500هزار نفري استان فارس، سه ميليون و 374 هزار و 243 نفر در اين استان واجد شرايط راي دادن هستند كه از اين ميزان يك ميليون و 248 هزار و 414 نفر متعلق به حوزه انتخابيه شهرستان شيراز است.
انتخابات دهمين دوره مجلس شوراي اسلامي همزمان با انتخابات پنجمين دوره مجلس خبرگان رهبري روز جمعه هفتم اسفند 94 برگزار شد.
2027 /6118

سرخط اخبار استان‌ها