۱۴ آذر ۱۳۹۵، ۱۱:۰۱
کد خبر: 82331409
T T
۰ نفر
ایجاد مجتمع های گردشگری در توسعه صنعت توریسم استان ایلام موثر است

ایلام - ایرنا - استاندار ایلام با اشاره به آب و هوای خوب و مناظر طبیعی و دیدنی، بارندگی های موثر در شهرستان ایوان و پرآبی سد كنگیر، گفت: ایجاد مجتمع های گردشگری حركتی مثبت در جهت توسعه صنعت توریسم در این استان است.

به گزارش ایرنا، محمدرضا مروارید روز یكشنبه در آیین كلنگ زنی مجتمع گردشگری ساحلی سد كنگیر در ایوان اظهار كرد: با وجود آنكه عملیات اجرای این طرح هنوز آغاز نشده اما گردشگران زیادی بخاطر موقعیت خاص از این منطقه دیدن می كنند.
وی ابراز امیدواری كرد این مجتمع بعنوان نگینی در شهرستان ایوان برای استفاده گردشگران است و به عاملی برای كسب ثروت و اشتغال زایی موثر برای این منطقه تبدیل خواهد شد.
مروارید با بیان اینكه استان ایلام دارای ظرفیت های زیادی در حوزه گردشگری است و اجرای این طرح ها توسعه صنعت توریسم را به همراه دارد، یادآور شد: با انجام پروژه های گردشگری و توسعه زیرساخت های آن می توان زمینه افزایش گردشگر و صنعت توریسم و در نتیجه ایجاد فرصت های شغلی در استان را فراهم كرد.
استاندار ایلام تاكید كرد: در صورتی كه شركت های خصوصی تمایل به سرمایه گذاری در حوزه گردشگری این استان باشند مسئولان از این گونه سرمایه گذاری ها در حوزه گردشگری استقبال كرده، حمایت می كنند.
محمدحسین طالبیان معاون میراث فرهنگی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نیز در این آیین اجرای این طرح را با توجه به فضای مناسب و دشت زیبا و طیبعت بكر منطقه ضروری دانست و بر لزوم ایجاد طرح های گردشگری و تاثیرگذاری مثبت این پروژه ها بر اشتغال و معیشت مردم تاكید كرد.
به گزارش ایرنا، طرح مجتمع گردشگری ساحلی سد كنگیر ایوان روز یكشنبه با حضور استاندار ایلام، معاون میراث فرهنگی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، معاونان استاندار، فرماندار و جمعی از مسئولان ایوان كلنگ زنی شد.
این طرح در 2 فاز احداث می شود كه فاز اول آن شامل ایجاد سكوی بزرگ اسكله برای بازی های آبی، پاركینگ و آلاچیق است و در فاز دوم نیز واحدهای اقامتی به صورت كمپ احداث خواهد شد.
برای اجرای این طرح توسط بخش خصوصی با اشتغالزایی 23 نفر بیش از 9 میلیارد ریال سرمایه گذاری می شود.
با حمایت بانك عامل فاز اول این طرح تا اوایل سال 96 و فاز دوم آن نیز تا هفته دولت سال آینده تكمیل و به بهره برداری می سد.
سد كنگیر ایوان شامل 22 كیلومتر كانال اصلی و فرعی و 18 ایستگاه پمپاژ آب است.
مهمانان این آیین همچنین از قلعه تاریخی جهانگیرخان متعلق به دوره ساسانی كه در حال كاوش های باستان شناسی است، بازدید كردند.
خبرنگار: فرهاد فرامرزی ** انتشار دهنده: مجید سلیمانی
3032/9002

سرخط اخبار استان‌ها