۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۱:۲۳
کد خبرنگار: 2668
کد خبر: 85475236
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اجرای ۸۰۰ کیلومتر شبکه توسعه فیبر نوری در استان ایلام

۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۱:۲۳
کد خبر: 85475236
اجرای ۸۰۰ کیلومتر شبکه توسعه فیبر نوری در استان ایلام

ایلام - ایرنا - مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان ایلام گفت: برای توسعه شبکه فیبر نوری تا کنون ۸۰۰ کیلومتر عملیات حفاری در سطح تمام شهرهای این استان انجام شده است.

"علی کریمی" روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: طرح فیبر نوری منازل و کسب و کارها یکی از مهم‌ترین طرح‌های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای توسعه زیرساخت‌های ارتباطی در شهرهای کشور به شمار می‌رود که در این استان مرزی نیز آغاز شده است.

وی در مورد آخرین وضعیت پیشرفت طرح پوشش فیبر نوری منازل و کسب و کارها، افزود: با شروع این پروژه در استان ایلام، هزار و ۲۰۰ کیلومتر از نظر ساختار حفاری شده و ۱۵۰ کیلومتر نیز کابل دیواری احداث شده که می‌توان گفت در مجموع ۱۳۵۰ کیلومتر کابل کشی و حفاری در ۲۷ شهر ایلام اجرا شده است.

اجرای ۸۰۰ کیلومتر شبکه توسعه فیبر نوری در استان ایلام

اجرای ۸۰۰ کیلومتر شبکه توسعه فیبر نوری در استان ایلام

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات ایلام از اتصال کامل شهر ایلام و مهران به پروژه فیبر نوری منازل و کسب و کارها خبر داد و یادآور شد: از ۸۷۰ کیلومتر شبکه فیبر نوری در سطح شهرهای استان تا کنون ۸۰۰ کیلومتر انجام و بر اساس پیش‌بینی‌ها با اجرای ۷۰ کیلومتر باقی مانده تا نیمه اول سال جاری پروژه تکمیل خواهد شد.

کریمی خواستار همکاری شهرداری‌های استان در راستای تکمیل هرچه سریعتر این پروژه شد و بیان کرد: اینترنت بر بستر فیبر نوری نوعی از اتصال به پهنای باند اینترنت است که تجربه سرعت به میزان ۱۰۰ مگابیت تا یک گیگابایت بر ثانیه را برای کاربران رقم می‌زند و زیرساخت اولیه برای توسعه شهر هوشمند تلقی می‌شود.

وی یادآور شد: برنامه لازم برای واگذاری اینترنت پر سرعت برای همه شهرهای استان ادامه دارد و تحول خوبی در سطح دیتا شاهد هستیم و این آمادگی را داریم که تجارب خود را در اختیار دیگر استان‌ها قرار دهیم.

به گزارش ایرنا، استان ایلام دارای ۱۲ شهرستان و ۲۷ شهر است و شهرستان ایلام پرجمعیت‌ترین شهرستان این استان است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha