۲ خرداد ۱۴۰۳، ۱۱:۵۴
کد خبرنگار: 1424
کد خبر: 85486061
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

عزاداری سنتی مادران دهلرانی در سوگ سید محرومان

۲ خرداد ۱۴۰۳، ۱۱:۵۴
کد خبر: 85486061
عزاداری سنتی مادران دهلرانی در سوگ سید محرومان

ایلام - ایرنا - مراسم عزاداری و شین مادران دهلرانی، با نوای زیبا "چاینه" و "مووه" در سوگ رییس جمهور شهید و شهدای خدمت در روستاهای این شهرستان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مراسم حزن انگیز و حماسی "مویه" و "چاینه" در عزای فرزند و خادم ملت، با حضور زنان و مادران عزادار روستاهای" تم تم آب، حاضرمیل و گلسیری" بخش مرکزی شهرستان دهلران برگزار شد و بانوان دهلرانی با پوشیدن جامه سیاه غم و اندوه خود را از این مصیبت عظمی اعلام کردند.

مادران ولایت مدار دهلرانی در فراق خادم خویش، در عزایش زانوی غم در بغل گرفتند و در ماتمش عزاداری کردند.

مادران دهلرانی، در مراسم بزرگداشت "شهید جمهور" و شهدای خدمت در مسجد امیرالمؤمنین(ع) روستای "تم تم آب" یاد و خاطر این شهیدان را گرامی داشتند و با حضور خود نشان دادند که قدردان خادمان ملت هستند.

آری زنان و مادران این روستاها با حضور خود نشان دادند که خادم ملت در دل مردم جای دارد و "چاینه‌های سوزناک" آن‌ها حکایت از درد و غمی بزرگ دارد.

شیر زنان ایل به خوبی حق مطلب را ادا کردند و برای رئیس جمهور فقید سنگ تمام گذاشتند، این مردم ولایت‌مدار و قدرشناس در سایر روستاهای دهلران نیز به مناسبت شهادت آیت‌الله رئیسی، رئیس جمهور فقید مراسم بزرگداشت و فاتحه‌خوانی برگزار کردند.

مردم ولایت‌مدار این روستای "حاضر میل"، با حضور در مسجد صاحب الزمان(عج) این روستا، با قرائت فاتحه یاد و خاطره شهید آیت الله رئیسی و همراهانش را گرامی داشتند و غم و اندوه خود را از این مصیبت بزرگ نشان دادند.

اهالی این روستاها در شهادت آیت الله رئیسی به عنوان خادمی بی ادعا، رئیس جمهوری مهربان و دلسوز، ولایت مدار و خادم همه مردم و به ویژه مناطق محروم در حزن و اندوه هستند.

به گزارش ایرنا، چاینه، آیین سوگواری مخصوص زنان ایلامی است که همه‌ساله هم‌زمان با ایام محرم در استان ایلام برگزار می‌شود.

این مراسم که به شیوه سنتی و گروهی انجام می‌شود باعث تقویت حس هم‌دردی و ایجاد فضای معنوی خاص می‌شود که هر فردی را به یاد واقعه عاشورا و عزاداری حضرت زینب(س) و بازماندگان در سوگ شهدای دشت کربلا می‌اندازد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha