فرمانده کل ارتش از پادگان ابوذر سرپل‌ذهاب بازدید کرد

کرمانشاه - ایرنا- فرمانده کل ارتش با حضور در تیپ ۷۱ پیاده مکانیزه ابوذر از وضعیت آمادگی رزمی و اماکن فرهنگی رفاهی و این تیپ بازدید کرد.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی ارتش، امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش امروز پنجشنبه در سفر به استان کرمانشاه از تیپ ۷۱ پیاده مکانیزه ابوذر نزاجا مستقر در شهرستان سرپل ذهاب و یگان‌های عملیاتی آن مستقر در نوار مرزی نفت شهر و سومار بازدید کرد.

فرمانده کل ارتش از کوی سازمانی ابوذر، مجموعه فرهنگی ورزشی استخر شهدای پادگان ابوذر و یادمان شهدا، وضعیت زیست سربازان و و سالن کنسرواسیون بازدید کرد.

امیر سرلشکر موسوی ضمن دیدار چهره به چهره با رزمندگان تیپ ۷۱ مستقر در مرزهای غرب کشور به صورت میدانی وضعیت آمادگی رزمی و زیست کارکنان مستقر در نوار مرزی نفت شهر و سومار را نیز مورد ارزیابی قرار داد.

پادگان ابوذر پادگان نظامی متعلق به نیروی زمینی ارتش و مقر اصلی تیپ ۷۱ پیاده مکانیزه سرپل‌ذهاب است که از یگان‌های زیرمجموعه‌های لشکر ۸۱ زرهی کرمانشاه محسوب می‌شود. این پادگان در دوران جنگ ایران و عراق بارها مورد حمله یگان‌های نیروی زمینی عراق قرار گرفت.

۱۶ اسفند ۱۳۶۳ به دنبال بمباران هوایی پادگان ابوذر در غرب کرمانشاه توسط رژیم بعث عراق یک هزار و ۲۸۰ نفر از نیروهای رزمنده ارتشی، سپاهی، بسیجی و مردم عادی به شهادت رسیدند و این بیشترین آمار شهدا در یک روز دفاع مقدس است.

سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه با بیش از ۹۰ هزار نفر جمعیت طی هشت سال جنگ تحمیلی بارها مورد حمله هوایی، گلوله باران و موشک باران ارتش بعث قرار گرفت و ۸۵۶ نفر شهید، یک هزار و ۴۰۰ جانباز و ۱۱۲ نفر اسیر شدند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha