۱۱ آذر ۱۳۹۵، ۱۵:۵۶
کد خبر: 82328358
T T
۰ نفر
هشدار محيط زيست گتوند در خصوص صيد ماهي با دستگاه هاي برقي

گتوند - ايرنا - رئيس اداره حفاظت محيط زيست گتوند گفت: صيد ماهي با برق و دستگاههاي الكتريكي تحت هر شرايطي از نظر قانوني ممنوع بوده و با متخلفان طبق قانون برخورد خواهد شد.

عبدالحسين كريمي روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: استفاده از دستگاه هاي الكتريكي براي صيد ماهي با توجه به اينكه مي تواند زيان هاي غيرقابل جبراني به محيط زيست و زندگي جانوران آبزي وارد كند، ممنوع بوده و با متخلفان برابر قانون برخورد مي شود.
وي با اشاره به اينكه تنها روش ماهيگيري استفاده از تور و قلاب است گفت:صيد غيرمجاز ماهي با جريان الكتريسته يكي از روش هاي كشتار آبزيان است كه علاوه بركشتن آبزيان، خطر برق گرفتگي شديد نيز براي صيادان در پي دارد.
رئيس اداره حفاظت محيط زيست گتوند افزود: استفاده از موتور برق و جريان الكتريسيته موجب مرگ آبزيان هاي كوچك مي شود و به ماهي هاي بزرگ شوك وارد شده و منجر به ناباروري آنها مي شود.
وي با اشاره به اينكه از ابتداي امسال تاكنون 2 مورد ماهيگيري با دستگاه هاي الكتريكي دراين شهرستان مشاهده شده است، افزود: 4 نفر دراين خصوص دستگير و با تشكيل پرونده تحويل مراجع قضايي شدند.
رئيس اداره حفاظت محيط زيست گتوند با بيان اينكه دراين شهرستان 19 نفر پروانه صيادي با تور و 20نفر پروانه صيد ماهي با قلاب را دارند، تصريح كرد: تنها افرادي كه داراي مجوزصيادي هستند مي توانند ماهي صيد كنند.
كريمي يادآورشد: افرادي كه پروانه صيادي با تور دارند تنها مجاز به صيد70 قطعه ماهي در شبانه روز هستند.
وي اظهار كرد:زمان مجاز صيد ماهي از 15ارديبهشت تا 25 اسفند است و درصورت مشاهده صيادي غير از اين زمان با افراد متخلف برخورد قانوني خواهد شد.
رئيس اداره حفاظت محيط زيست گتوند با بيان اينكه رودخانه كارون در اين شهرستان زيستگاه مهمي براي گونه هاي جانوري و آبزيان است، افزود: 14گونه ماهي از جمله انواع كپور ماهي، ماهي شيربت، سليماني ،گربه ماهي، مارماهي و ماهي گل خور در اين رودخانه زندگي مي كنند.
كريمي با اشاره به اينكه با راه اندازي پاسگاه حفاظت محيط زيست در سال 93 تا حدودي توانسته ايم جلوي تخلف در حوزه محيط زيست را بگيريم افزود: شهرستان گتوند نيازمند نيروي حفاظت و امكانات مناسب تري براي برخورد با متخلفان محيط زيست است.
وي با بيان اينكه همكاري مردم درحفاظت از گونه هاي جانوران وحشي و آبزيان اثرگذار است گفت: سامانه ارتباط مردمي 1540 آماده دريافت شكايت و گزارش هاي زيست محيطي مردم از طريق تلفن ثابت وهمراه بصورت شبانه روزي و بدون نياز حضور مردم در اداره حفاظت محيط زيست است.
به گزارش ايرنا رود كارون پرآب‌ترين و بزرگ‌ترين رودخانه ايران است و شهرستان گتوند 15 كيلومتر مرز آبي با اين رودخانه دارد.
شهرستان 74هزار نفري گتوند با 7هزار هكتار منطقه حفاظت شده در شمال استان خوزستان واقع شده است.
7467/6068
خبرنگار:باقرابراهيمي **انتشار:محمدعلي فريدپناه
كانال خبري ايرنا خوزستان: irnaahvaz@
براي دريافت لحظه به لحظه اخبار استان خوزستان به كانال http://www.telegram.me/irnaahvaz
بپيونديد.

سرخط اخبار استان‌ها