استاندار خوزستان: هیچ کوتاهی و بی‌توجهی به طرح نهضت ملی مسکن پذیرفتنی نیست

اهواز - ایرنا - استاندار خوزستان گفت: طرح نهضت ملی مسکن و جوانی جمعیت باید دستورکار اول استان باشد و هیچ کوتاهی از مسئولان برای بی توجهی به این طرح پذیرفتنی نیست.

به گزارش ایرنا، علی‌اکبر حسینی‌محراب‌ روز سه‌شنبه در شورای مسکن استان در استانداری خوزستان اظهار کرد: بحث ساخت مسکن در قالب طرح نهضت ملی و جوانی جمعیت از اولویت های استان و دولت سیزدهم است که باید تمامی فرمانداران و مدیران متولی استان موضوع مسکن را در دستور اول کار خود قرار دهند.

وی با اشاره به تاکید رییس جمهور مبنی بر ساخت چهار میلیون مسکن در کشور گفت: این موضوع تکلیف قانونی است و باید تا پایان دولت سیزدهم محقق شود.

استاندار خوزستان ادامه داد: فرمانداران استان موضوع مسکن را جدی گرفته و بخش مهمی از توان خود را روی این طرح متمرکز کنند؛ بنابراین هیچ کوتاهی در این زمینه پذیرفتنی نیست.

وی بیان کرد: طبق برنامه ریزی دقیق و کاربردی پرونده همه متقاضیان طرح جوانی جمعیت باید به منظور اختصاص زمین و مسکن تا پایان امسال تعیین تکلیف شود.

حسینی محراب تصریح کرد: در شرایط کنونی و تاکید رییس جمهور برای اجرای طرح نهضت مسکن، نیاز است که به صورت هفتگی و یا دو هفته یک بار، نشست هایی با محوریت مسکن برگزار شده و فرمانداران و مدیران متولی مسکن، گزارش های خود را ارایه دهند.

وی خاطرنشان کرد: بی شک با مسئولان و فرماندارانی که در زمینه طرح نهضت ملی کوتاهی می کنند، برخورد لازم و قانونی صورت می گیرد چرا که صبر مردم به آخر رسیده و اعتماد از دست رفته آن‌ها برای مسکن مهر، در نهضت ملی باید جبران شود.

استاندار خوزستان گفت: عملکرد بانک ملی در مسکن روستایی مناسب بوده اما آمار تسهیلات این بانک در تسهیلات شهری به هیچ عنوان قابل قبول نیست.

عملکرد بانک‌های استان در ارایه تسهیلات نهضت ملی مسکن قابل قبول نیست

وی افزود: در مجموع عملکرد بانک‌های استان در ارایه تسهیلات مسکن در قالب نهضت ملی قابل قبولی نیست و باید این عقب افتادگی جبران شود.

حسینی محراب عنوان کرد: بانک‌ها در زمینه دریافت حق کارشناسی از مردم سخت‌گیری نکنند تا هزینه های سنگینی به مردم تحمیل نشود.

وی با انتقاد از عملکرد برخی از مجموعه‌ها و بانک‌ها در اجرای طرح نهضت ملی مسکن و ارایه تسهیلات به مردم بیان کرد: تهیه شیوه‌نامه برای هر کاری ضروری است چرا که غیر از این، هیچ طرح و پروژه ای به درستی پیش نمی رود.

روند کند پرداخت تسهیلات مسکن در خوزستان

همچنین مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان در این نشست گفت: شورای مسکن این هفته با دستور کار روند پرداخت تسهیلات طرح نهضت ملی مسکن، تسهیلات مسکن خودمالکی و مسکن بافت‌های فرسوده است.

مسعود بیات‌منش افزود: در بخش مسکن روستایی ۳۰ هزار واحد پیش بینی شده است که نیاز است بانک ها در این خصوص برای ارایه تسهیلات بهتر عمل کنند.

وی تصریح کرد: طرح خودمالکی مسکن یکی از طرح‌های است که می تواند به مردم کمک شایانی کند اما تاکنون روند تسهیلات بانک ها به مردم مناسب نبوده است.

مدیر کل راه و شهرسازی خوزستان گفت: در حال حاضر از ۲۰ هزار درخواست مردم به بانک ها، تنها هشت هزار فقره تسهیلات پرداخت شده است.

وی بیان کرد: مردم در طرح خودمالکی زمین مورد نیاز را در اختیار دارند و باید از دولت تسهیلات دریافت کنند اما روند فعلی پرداخت تسهیلات در بانک‌های استان کند است که نباید اجازه داد با ادامه این رویه برای مردم دلسردی ایجاد کرد.

بیات‌منش اظهار کرد: همچنین در حوزه مسکن بافت‌های فرسوده نیز بیش از ۴۰ هزار واحد تاکنون پیش‌بینی شده و ۵۰ درصد کار محقق شده است.

۹ هزار نفر برای دریافت تسهیلات مسکن روستایی به بانک ها معرفی شدند

همچنین مدیرکل بنیاد مسکن خوزستان گفت: ساخت ۱۲ هزار و ۲۰۰ واحد مسکونی از برنامه‌های مسکن روستایی بنیاد مسکن است که تاکنون ۹ هزار متقاضی به بانک ها معرفی شدند.

روح الله عمادی با بیان اینکه سال گذشته نیز ساخت سه هزار مسکن سهم جز تعهدات بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خوزستان بود ادامه داد: استقبال مردم برای ساخت مسکن روستایی در استان خوزستان نسبت به گذشته از رشد قابل توجهی برخوردار است.

وی اظهار کرد: از ۹ هزار نفر که به بانک معرفی شده‌اند، پرونده بیش از ۲ هزار نفر به سمت قرارداد رفته اما بانک ها در زمینه ضمانت زنجیره ای نیاز است با مردم همکاری بهتری داشته باشند.

شورای مسکن استان با محوریت طرح های نهضت ملی مسکن و جوانی جمعیت با حضور استاندار خوزستان، جمعی از مدیران استان و بانک های خوزستان روز سه شنبه برگزار شد.

دستور کار شورای مسکن استان خوزستان بررسی روند پرداخت تسهیلات بانکی برای طرح نهضت ملی مسکن، طرح خودمالکی و مسکن روستایی بود که هریک از مدیران شعب بانک های استان در این زمینه توضیحاتی را ارایه دادند.

استاندار خوزستان نیز به صورت ویدئو کنفرانس آخرین روند اجرای طرح نهضت ملی مسکن را در گفت و گو با فرمانداران جویا شد و بر شتاب بخشی به این طرح‌ها تاکید کرد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha