۲ اسفند ۱۴۰۲، ۱۴:۲۶
کد خبرنگار: 1180
کد خبر: 85394201
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تامین زمین برای ۵۰ هزار واحد طرح نهضت ملی مسکن خوزستان

اهواز- ایرنا - معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خوزستان گفت: زمین ۵۰ هزار واحد طرح نهضت ملی مسکن در استان تامین شده و در مرحله انعقاد قرارداد هستند.

به گزارش ایرنا محمد خانچی روز چهارشنبه در نشست با بانک‌های خوزستان در سراسری استانداری خوزستان بیان کرد: ۳۷ هزار متقاضی برای دریافت تسهیلات به بانک‌های عامل معرفی شدند که تاکنون ۱۱ هزار نفر وام دریافت کردند.

وی گفت: از بانک‌های عامل درخواست می شود در پرداخت تسهیلات به متقاضیان با سرعت بیشتری اقدام کنند تا اجرای این طرح در استان با سرعت بیشتری انجام شود.

خانچی ادامه داد: متاسفانه بانک‌ها عملکرد خوبی در پرداخت تسهیلات متقاضیان نهضت ملی مسکن ندارند و همین موضوع باعث کُند شدن روند اجرای طرح در استان شده است.

مدیر کل راه و شهرسازی خوزستان در ادامه این نشست افزود: وام مسکن در چند بخش مسکن حمایتی، بافت‌های فرسوده، خودمالکی و روستایی پرداخت می‌شود که خودمالکی بیشترین تقاضا را دارد.

مسعود بیات‌منش اظهار کرد: متاسفانه روند پرداخت تسهیلات به متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن در خوزستان نسبت به سایر استان‌های کشور با سرعت کمتری در حال انجام است.

رییس کمیسیون هماهنگی بانک‌های خوزستان نیز در این نشست خواستار تشکیل کمیته‌ای با متولی اداره کل راه و شهرسازی برای تسهیل‌گری در پرداخت تسهیلات به متقاضیان طرح ملی مسکن شد.

اسماعیل یوسفی در ادامه با اشاره به مشکلی که در مسیر پرداخت تسهیلات ازدواج و فرزندآوری وجود دارد گفت: سامانه ثبت نام وام ازدواج و فرزندآوری در اختیار بانک مرکزی است و این موضوع مشکلاتی را در مسیر سرعت بخشیدن به پرداخت تسهیلات ایجاد کرده است.

طبق گفته استاندار خوزستان ۸۰ هزار خوزستان در صف انتظار دریافت وام هستند.

وی ادامه داد: بسیاری از متقاضیان درگیر ثبت نام در این سامانه هستند و همین موضوع باعث کُند شدن روند پرداخت وام به مردم می‌شود.

به گزارش ایرنا، چهار میلیون واحد مسکونی در قالب طرح نهضت ملی مسکن در مدت چهار سال در کشور باید انجام شود که سهم خوزستان از این تعداد ۲۸۸ هزار واحد است.

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha