بهره برداري از 30 كيلومتر بزرگراه در مسير اروميه - مياندوآب آغاز شد

اروميه- ايرنا- بهره برداري از 30 كيلومتر بزرگراه در مسير اروميه - مهاباد - مياندوآب روز پنجشنبه با حضور عباس آخوندي وزير راه و شهرسازي آغاز شد.

به گزارش ايرنا، اين ميزان بزرگراه در قالب چهار قطعه به اجرا درآمده و زمينه تسهيل در عبور و مرور در مسير پرترافيك اروميه - مهاباد - مياندوآب را فراهم مي كند.
عباس آخوندي وزير راه و شهرسازي در آيين افتتاح اين بزرگراه با قدرداني از تلاش دست اندركاران در راستاي اجراي طرح هاي راهسازي گفت: اين بزرگراه مي تواند زمينه ساز توسعه ارتباطات مبتني بر حمل و نقل در جنوب آذربايجان غربي شود.
وي اضافه كرد: در سفر دوروزه به آذربايجان غربي، برنامه ريزي هاي بسيار خوبي در راستاي توسعه حمل و نقل و شهرسازي اين استان داشتيم كه اميدواريم با اجرايي شدن آنها زمينه توسعه اين استان بيش از پيش فراهم شود.
وي اظهار كرد: برنامه ريزي براي توسعه فرودگاه اروميه، افتتاح 200 كيلومتر روكش آسفالت در مسيرهاي مختلف، برنامه ريزي مقدماتي براي تداوم اجراي طرح راه آهن نقده - اروميه از نيمه دوم شهريورماه امسال، پيگيري تصويب اجراي جاده نقده تا تمرچين در راستاي بهبود روند توسعه صادرات از جمله مواردي بود كه در اين سفر مطرح شد.
به گزارش ايرنا، همچنين وزير راه و شهرسازي از ايستگاه راه آهن شهر اروميه بازديد و دستورات لازم را براي تسريع در اجراي اين ايستگاه و بهبود وضعيت آن صادر كرد.
وزير راه و شهرسازي همچنين در آيين قدرداني از تلاشگران عرصه راه، حمل و نقل و مسكن آذربايجان غربي با اشاره به اينكه رويكرد اين وزارتخانه، محله محوري است، گفت: ما دنبال آن هستيم كه مشكلات شهر را محله به محله حل كنيم كه اين امر با كمك مديريت شهري امكانپذير است.
آخوندي افزود: بايد زمينه اي فراهم كنيم كه حمل و نقل به ارتقاي كيفيت شهري در كشور كمك كند و اين وظيفه، از مهمترين وظايف ادارات راه و شهرسازي به شمار مي رود.
در اين آيين از تعدادي از مديران راه و شهرسازي آذربايجان غربي قدرداني شد.
آخوندي عصر امروز پس از سفري دو روزه آذربايجان غربي را ترك كرد.
2093/1905

سرخط اخبار استان‌ها