۱۰ تیر ۱۳۹۵، ۱۱:۴۷
کد خبر: 82131526
T T
۰ نفر
حضور مردم در راهپيمايي روز قدس مظلومان جهان را اميدوار مي كند

زنجان - ايرنا - امام جمعه سلطانيه گفت: حضور گسترده و پرشور مردم ايران در صحنه هاي سياسي، اجتماعي نشان دهنده زنده بودن انسانيت است و اين به طور قطع و يقين دشمن را نااميد و مسلمانان و مظلومان جهان را اميدوار خواهد كرد.

حجت‌الاسلام محمد نوري روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: فلسفه روز قدس طبق آموزه هاي ديني، انساني، ملي و فرهنگي ما دفاع از حقوق مظلوم در هر نقطه از جهان و ايستادن مقابل زورگويي هاي جبهه استكبار است.
وي اظهار كرد: جبهه انقلاب اسلامي هيچ وقت در مقابل ظلم دولت هاي زورگوي جهان تسليم نمي شود و طبق وصيت بزرگان دين از جمله امام نخست شيعيان كه مي فرمايند ' كمك يار مظلوم باشيد و دشمن ظالم' به دو وظيفه خود كه در كلام اميرالمومنين تجلي دارد عمل مي كند.
امام جمعه سلطانيه درباره اهميت حضور مردم در راهپيمايي روز قدس گفت: اگر مردم در صحنه حاضر باشند يعني اينكه وجود مظلوم و ظالم را تاييد مي كنند و براي دفاع از مظلوم تجمع ميليوني كرده اند، چراكه همين تجمع در دفاع از مظلوم در تاريخ اسلام باعث شد امام علي(ع) بعد از 25 سال به خلافت برسد و اين به معني تاثير حضور مردم در صحنه هاي سياسي است.
وي افزود: گاهي مشاهده مي شود كه در دفاع از بي ارزش ترين و قبيح ترين مسئله ها مانند دفاع از همجنس گرايي، افراط گرايي ديني يا نژادپرستي در كشورهاي غربي تجمع هايي برگزار مي شود، لذا براي دفاع از مردم فلسطين، مقابله با صهيونيست ها، آمريكايي ها، تكفيري ها، آل سعود و مانند اين دولت هاي مستكبر نبايد تجمعي در جهان صورت بگيرد؟
حجت‌الاسلام نوري نسبت به وجود روز قدس و اهميت تاثير آن در دنيا افزود: حضور مردم در راهپيمايي آخرين جمعه ماه مبارك رمضان براي اعلام انزجار از كفار نشان دهنده اين است كه هيچ وقت راضي به وجود دشمنان خدا بر روي زمين نمي شويم.
وي خاطرنشان كرد: اين حضور به معني تولي و تبري، راضي نشدن به زنده ماندن شيطان و مرگ خواستن براي صاحبان اين تفكر است.
امام جمعه سلطانيه با اشاره به اهميت دشمن شناسي توسط مسئولان و مردم گفت: بايد با شناخت دقيق دشمن مواظب نفوذ سياسي، فرهنگي و اقتصادي آنان باشيم و با حمايت هاي معنوي و مادي از مردم مظلوم كشورها در جهان، مانع رسيدن دشمن به هدف هاي شوم خود شويم.
وي مردم را به حضور در راهپيمايي روز قدس دعوت و تاكيد كرد: طبق فتواي بنيانگذار انقلاب اسلامي و رهبر معظم انقلاب حضور در راهپيمايي وظيفه شرعي، ديني، ملي و انساني ما است، بنابراين پورشورتر و منسجم تر از قبل در اين تجمع ميليوني شركت خواهيم كرد.
3216/6085

سرخط اخبار استان‌ها