۹ مهر ۱۳۹۴، ۱۴:۵۳
کد خبر: 81781192
T T
۰ نفر
رییس جمهوری كرواسی فاجعه منا را به دولت و ملت ایران تسلیت گفت

بلگراد-ایرنا- سارا لوستیگ به نیابت از رییس جمهوری كرواسی روز پنجشنبه با حضور در سفارت جمهوری اسلامی ایران در زاگرب دفتر یادبود قربانیان فاجعه منا را امضا و پیام تسلیت رییس جمهوری كرواسی را به سفیر كشورمان ابلاغ كرد.

به گزارش ایرنا از رایزن فرهنگی ایران در زاگرب، عضو دفتر ریاست جمهوری كرواسی در پیام خود در دفتر یادبود جان باختگان منا نوشت: 'از طرف رییس جمهوری و مردم كرواسی فاجعه دردناك در منا را تسلیت می گوییم و تاسف عمیق خود را ابراز می داریم و درخواست دارم مراتب تسلیت من را به مسوولان و مردم ایران ابلاغ فرمایید.'
مشاور امور بین الملل نخست وزیر كرواسی نیز روز گذشته ( چهارشنبه) به نمایندگی از طرف دولت با حضور در سفارت كشورمان و امضا دفتر یادبود فاجعه منا كه در آن تعداد زیادی از حجاج ایرانی جان باختند به دولت ایران تسلیت گفت و به خانواده های قربانیان ادای احترام كرد.
همچنین روز گذشته سفیران كشورهای آلمان، استرالیا، بلژیك، مقدونیه، سوئیس، یونان و دیپلمات های كشورهای ایتالیا، برزیل، لهستان و اكراین نیز با حضور در سفارت ایران در زاگرب با عرض تسلیت از طرف كشور خود دفتر یادبود را امضا كردند.
سفارت جمهوری اسلامی ایران در زاگرب در پی واقعه ناگوار كشته شدن جمع كثیری از حجاج ایرانی در منا اقدام به گشایش دفتر یادبودی در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه هفته جاری كرد و مراتب را طی یادداشتی به اطلاع مقام های كشور و جامعه دیپلماتیك مقیم زاگرب رساند.
روزگذشته رییس مجلس كرواسی پیام تسلیت خود را به سفارت ایران در زاگرب ارسال كرده بود.
در منا و در انجام مراسم رمی جمرات در پنجشنبه گذشته، بر اثر بی تدبیری دولت عربستان و مسدود شدن یكی ازمسیرهای شلوغ جمعیت، بالغ برچهار هزار و 700 زائر كشته، مفقود یا مصدوم شدند كه شمار فوت شدگان ایرانی 464 نفر، زخمی ها 27 نفر اعلام شده است.
فاجعه منا، دومین حادثه مرگبار در جریان مراسم حج امسال بود؛ پیش از آن نیز سقوط یك جرثقیل در مسجد الحرام، به جان باختن شماری از حجاج از جمله ایرانی ها انجامید.
اروپام**436**1549

سرخط اخبار جهان