۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۵:۲۵
کد خبرنگار: 1357
کد خبر: 85481081
T T
۲۳ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

اذعان رسانه انگلیسی: هتک حرمت اسرای فلسطینی در فضای مجازی ادامه دارد

تهران-ایرنا- شبکه تلویزیونی «بی‌بی‌سی» بازوی رسانه ای دولت انگلیس که همراهی آن با محور غربی-عبری در جنگ علیه غزه بر کسی پوشیده نیست، در نهایت امروز (شنبه) نسبت به تداوم هتک حرمت اسرای فلسطینی در فضای آنلاین اعتراف کرد.

به گزارش ایرنا، شبکه تلویزیونی بی‌بی‌سی که پیش از این، گزارش های مختلفی را در حمایت از جنایات رژیم اشغالگر و توجیه همراهی لندن با آمریکا در حمایت از این رژیم منتشر کرده است، اعتراف کرد که هتک حرمت فلسطینی ها توسط نظامیان صهیونیست همچنان ادامه دارد.

گزارشگر بی‌بی‌سی در تحلیلی اذعان کرد که ۴۵ عکس و فیلم منتشر شده از سوی نظامیان صهیونیست در کرانه باختری به نوعی توهین و تحقیر هویت فلسطینی هاست.

در شرایطی که پس از اعتراض نهادهای حقوق بشری به ارتش اشغالگر، تل آویو متعهد شده بود که مانع از توهین به اسرای فلسطینی در فضای مجازی شود، بی‌بی‌سی ناگزیر به اعتراف شد و آورد: باوجود متعهد شدن ارتش اسرائیل به جلوگیری از این اقدامات، کماکان نظامیان اسرائیلی اقدام به انتشار فیلم و عکس اسرای فلسطینی به شکل توهین آمیز می کنند.

پیش از این، ‌نهادهای حقوق بشری، برهنه کردن، کتک زدن، چشمبند زدن، استفاده از پرچم رژیم اشغالگر به عنوان پوشش برای اسرای فلسطینی و انتشار فیلم و عکس آنها، این اقدامات در فضای مجازی را نقض حقوق بشر و جنایت جنگی اعلام کرده بودند.

«اوری گیواتی» یکی از فعالان چپ‌گرای رژیم صهیونیستی در گفت‌وگو با بی‌بی‌سی، اقدامات نظامیان صهیونیست را مورد حمایت مقامات ارشد کابینه «بنیامین نتانیاهو» عنوان کرد.

به گزارش ایرنا، باوجود اینکه ارتش رژیم صهیونیستی تلاش می کند چهره ای بشردوستانه از خود نمایش دهد، فضای مجازی مانع از پنهان ماندن این جنایات از دید جامعه بین الملل شده است.

بخشی از جنایات رژیم صهیونیستی در طی بیش از هفت ماه گذشته توسط نظامیان این رژیم در فضای مجازی منتشر شد؛ انتشار فیلمی از یک نظامی صهیونیست که برای جشن تولد فرزندش، خانه چند فلسطینی را با دینامیت منفجر کرد یکی از این فیلم ها بود که در فضای مجازی بازتاب گسترده ای داشت.

به نظر می رسد که انتشار فیلم و عکس جنایات نظامیان اشغالگر در غزه مورد حمایت بخشی از سران این رژیم قرار دارد و تحقیر فلسطینی ها برای آنها مهم‌تر از واکنش منفی جامعه بین الملل به این جنایات است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha