۱۷ اسفند ۱۳۹۳، ۱۰:۴۳
کد خبر: 81533026
T T
۰ نفر
گشايش فضاي سياسي و پرهيز از تمركز قدرت، اولويت هاي دولت يازدهم

سنندج - ايرنا - دولت يازدهم با شعار اعتدال گرايي شروع به فعاليت كرد و با هدف ترويج اين گفتمان، درصدد توسعه سياسي به مفهوم گسترش مشاركت و رقابت سياسي است.

به گزارش ايرنا، اگر يكي از معاني توسعه سياسي به مفهوم واقعي آن، گسترش مشاركت و رقابت سياسي باشد دولت به درستي اين موضع را درك كرده و به رابطه بين سياست و جامعه معتقد است، به ارتباط بين نهادهاي اجتماعي و سياسي باور دارد و به پيوند بين رفتار اجتماعي وسياسي مصر است.

دولت بخوبي جامعه ايراني را دريافته و مردم نيز بارها با پذيرش مشاركت سياسي بويژه حضور در انتخابات، پيوند بين سياست و جامعه را ثابت و آن را قبول و درك كرده اند.

در حوزه ارتباطات سياسي دولت با باز كردن فضاي سياسي، عزم خود را جزم كرده تا با استفاده از نيروهاي تمام طيف هاي كشور براي اداره مملكت، ارتباطات سياسي و داده ها ، از جريان هاي مختلف در جامعه استفاده كند.

از ديگر اتفاقات مباركي كه دولت از همان روزهاي اول براي كاهش تمركز منابع قدرت سياسي آن را به منصه عمل درآورد، اهميت دادن به نهادهاي غير دولتي و نقش آنها در اداره امور بود.

دولت دكتر روحاني نشان داده است كه به مجموع عقايد همه افراد به عنوان افكار عمومي حقيقي، اهميت قائل است و تمام تلاش دولت در عرصه ارتباطات سياسي، حركت در مدار اعتدال گرايي، ترويج گفتمان نقد سازنده و پر كردن شكاف هاي اطلاعاتي است و اگر زماني تمركز منابع قدرت، ضعف جامعه مدني، فرهنگ رقابت ستيز نخبگان و ناكارآمدي دستگاه هاي حل تضادهاي اجتماعي بر توسعه نيافتگي سياسي اثر مستقيم داشت، امروز دولت در مسير اعتدال و باز شدن فضاي سياسي و پرهيز از تمركز قدرت است.ك/4

1904/7249

سرخط اخبار استان‌ها