۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۸:۱۲
کد خبرنگار: 909
کد خبر: 85481593
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

درمان رایگان کودکان زیر هفت سال در ۴۰ بیمارستان اصفهان در حال اجراست

اصفهان - ایرنا - سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان از اجرایی شدن طرح درمان رایگان برای کودکان زیر هفت سال در حدود ۴۰ بیمارستان دولتی زیر پوشش این دانشگاه در سطح استان خبر داد.

به گزارش ایرنا، طرح ارائه خدمات رایگان درمانی برای کودکان زیر هفت سال از اسفند سال ۱۴۰۲ در دولت سیزدهم تصویب و در اردیبهشت امسال به دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور ابلاغ شد.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این طرح در زمان حاضر در همه بیمارستان های دولتی دانشگاهی استان از جمله بیمارستان تخصصی کودکان «امام حسین(ع)» در حال اجراست.

پژمان عقدک با بیان اینکه این طرح در جهت اجرای برنامه حمایت از خانواده و تحقق هرچه بیشتر «عدالت در سلامت» اجرا می شود، اظهار کرد: خدمات درمانی از جمله سرپایی، بستری، اورژانس، معاینه، آزمایشگاه، تصویربرداری، توانبخشی و غربالگری مشمول این طرح است.

وی با اشاره به اینکه اجرای طرح مذکور شامل داروی درمان سرپایی نمی شود، اضافه کرد: طرح رایگان شدن خدمات درمانی برای کودکان زیر هفت سال از اواخر سال گذشته در دولت، مصوب و امسال فرایندهای عملیاتی شدن آن در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان پیگیری و اجرا شد.

عقدک با بیان اینکه کودکان یکی از گروه‌های سنی حساس و مهم در نظام سلامت هستند، توضیح داد: اگر افراد از بدو تولد و دوران کودکی، سالم باشند و تندرستی آنها حفظ شود، کیفیت زندگی و طول عمر آنها ارتقا می یابد و این یکی از مهمترین عوامل برای بهبود نظام سلامت و شاخص توسعه در جوامع به‌شمار می آید.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان ادامه داد: رایگان شدن هزینه های درمانی برای کودکان سبب عدالت بیشتر در توزیع این خدمات در بین مردم به آنها می شود.

به گزارش ایرنا، سعید کریمی معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ۱۵ بهمن پارسال از طرح رایگان شدن خدمات سرپایی و بستری شیرخواران و کودکان زیر هفت سال کشور در مراکز درمانی دولتی خبر داد و گفت: این موضوع در هیات دولت مصوب شد و به‌زودی به همه دانشگاه‌های علوم پزشکی و مراکز درمانی دولتی ابلاغ می‌شود.

محمد مخبر معاون اول رییس جمهور مصوبه رایگان شدن همه خدمات سرپایی و بستری شیرخواران و کودکان زیر هفت سال(به استثنای داروی سرپایی) و استفاده از مجموعه ابزار(کیت) تولید داخل غربالگری نوزادان در مراکز دولتی دانشگاهی را اسفند ۱۴۰۲ ابلاغ کرد.

بهرام عین‌اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز درباره این طرح گفت: درمان رایگان کودکان زیر هفت سال به عنوان یکی از دستاوردهای بزرگ دولت سیزدهم به شمار می‌رود و کمک بزرگی برای کودکان بیمار است تا با دریافت خدمات رایگان بتوانند اقدامات درمانی خود را دنبال کنند.

استان اصفهان حدود پنج میلیون و ۵۰۰ هزار نفر جمعیت در ۲۸ شهرستان دارد که امور بهداشتی و درمانی حدود پنج میلیون نفر در ۲۶ شهرستان بر عهده دانشگاه علوم پزشکی اصفهان است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha