۷ بهمن ۱۳۹۳، ۸:۲۲
کد خبر: 81480656
T T
۰ نفر

رشد 22 درصدی پروازهای خارجی در سالجاری

۷ بهمن ۱۳۹۳، ۸:۲۲
کد خبر: 81480656
رشد 22 درصدی پروازهای خارجی در سالجاری

یزد-ایرنا- مدیرعامل شركت فرودگاه های كشور از افزایش 22 درصدی پروازهای خارجی و 8 درصدی پروازهای داخلی در 9 ماهه امسال در مقایسه با مدت مشابه پارسال خبر داد.

به گزارش ایرنا 'محمد علی ایلخانی' دوشنبه شب در جمع كاركنان و مدیریت فرودگاه شهید صدوقی یزد افزود: خوشبختانه استفاده از حمل و نقل هوایی با اقبال خوبی مواجه شده و امنیت روانی ایجاد شده باعث شده در سفرها استفاده از حمل و نقل هوایی در اولویت مردم باشد.

وی گفت: در فرودگاه امام خمینی(ره) برای تعطیلات عید امسال 1500 پرواز فوق العاده شركت های خارجی درخواست شده است.

ایلخانی ضمن اعلام بین المللی شدن فرودگاه شهید صدوقی یزد گفت: سه دستگاه كمك ناوبری برای فرودگاه های كشور از یك شركت خارجی خریداری شده كه یكی از این دستگاهها در فرودگاه یزد نصب خواهد شد.

استاندار یزد هم در این نشست گفت:با توجه به پتانسیل این استان در زمینه صنعتی ، پزشكی ، گردشگری و علمی باید برای افق 10 و 20 ساله آینده نیز برنامه ریزیهای لازم صورت گیرد.

سید محمد میر محمدی افزود: در كشور پنج استان دارای منطقه ویژه علم و فناوری هستند كه استان یزد نیز از جمله این استانها است و در زمینه گردشگری نیز با استقبال زیاد گردشگران مواجه شده است.

وی اظهار كرد: با توجه استقبال خوبی كه از حمل و نقل هوایی در استان شده باید پیش بینی های لازم در این زمینه انجام شود.

مدیر كل فرودگاه شهید صدوقی یزد نیز گفت: در سالجاری تعداد 409 هزار نفر مسافر ازخطوط هوایی استان یزد استفاده كردند كه نسبت به سال قبل در پروازهای داخلی 19 درصد و در پروازهای خارجی 6.5 درصد رشده داشته است.

سعدالله وطنخواه اظهار كرد: فرودگاه یزد به عنوان نهمین فرودگاه كشور بین المللی می شود و تجهیز آن هم در اواخر سالجاری آغاز می شود ضمن آنكه طرح توسعه فرودگاه نیز در دست اقدام است. ك/3

650/7537

سرخط اخبار استان‌ها