۲ فروردین ۱۳۹۳، ۲۰:۰۳
کد خبر: 81096898
T T
۰ نفر
وزير دفاع روسيه دستور فراهم آوردن شرايط خروج نيروهاي اوكرايني از كريمه را صادر كرد

مسكو - ايرنا - وزير دفاع روسيه طي فرماني ؛ فرمانده ناوگان درياي سياه اين كشور مستقر در بندر سواستوپل را موظف به فراهم آوردن شرايط خروج سازمان يافته نيروهاي اوكرايني از كريمه كرد.

به گزارش ايرنا به نقل از وزارت دفاع روسيه، ژنرال 'سرگئي شايگو' شنبه دستور داد شرايط لازم فراهم شود تا واحدهاي اوكرايني كه قصد ترك منطقه كريمه را دارند بطور سازمان يافته به اوكراين بازگردند.

در اين گزارش آمده است: از حدود 18 هزار نيروي اوكرايني مستقر در منطقه كريمه بيش از 2 هزار نفر براي بازگشت به اوكراين ابراز علاقمندي كرده اند.

در 147 مركز استقرار واحدهاي نظامي اوكراين و موسسات وابسته به آنها در منطقه كريمه هم پرچم روسيه برافراشته شده است.

در گزارش وزارت دفاع روسيه يادآوري شده است: روز 19 ماه مارس جاري مقر فرماندهي نيروي دريايي اوكراين در كريمه تحت كنترل روسيه درآمده و طي مراسمي پرچم اين كشور بر فراز آن به اهتزاز درآمده است.

پرچم هاي روسيه و نيروي دريايي اين كشور به نام 'آندريفسكي فلاگ' هم بر 54 كشتي و ناو نيروي دريايي اوكراين از جمله هشت فروند رزمناو و يك فروند زيردريايي مستقر در منطقه كريمه برافراشته شده است.

'دميتري پسكوف' سخنگوي رييس جمهوري روسيه به تازگي اعلام كرد: نيروهاي اوكرايني علاقمند به خدمت در نيروهاي مسلح روسيه با حفظ درجه هاي نظامي به استخدام ارتش اين كشور درمي آيند.

وي افزود: بقيه نظاميان اوكرايني مي توانند درصورت علاقمندي به كشور خود بازگردند.

اروپام/2242**1392

سرخط اخبار جهان